https://444.hu/assets/vackor.jpg

Vackorral lázad az ELTE Hoffmann ellen

POLITIKA
2013 június 11., 06:07
comments 34
  • A köznevelési államtitkárság a felvételi mellett alkalmassági vizsgát követel meg a tanárszakokra jelentkező diákoktól.
  • Az ELTE, bár nem értett ezzel egyet, de írásbeli alkalmassági vizsgát szervezett a jelentkezőknek.
  • Az írásbeli után, a felvételik közepén Hoffmann Rózsa köznevelési államtitkár levélben követelt szóbeli alkalmasságit.
  • Az ELTE most ezt is megszervezi a diákoknak, igaz nem veszik olyan komolyan a feladatot, mint azt a kormány szeretné.

Tényleg meg kellett már szűrnie a köznevelési államtitkárságnak a tanárszakokra jelentkező diákok tömegeit. Nem csoda, hogy Hoffmann Rózsáék alkalmassági vizsgát is kérnek a jelentkezőktől. Hogy erre mekkora szükség van, azt talán jól mutatja az ELTE PPK (Pedagógiai és Pszichológiai Kar) elmúltnyolcévének jelentkezési statisztikája.

Menet közben szóltak

Az ELTE és a Rektori Konferencia a szűrés bevezetésével sem értett már egyet. Így aztán el lehet képzelni annak mennyire örültek, amikor Hoffmann május 31-én szólt nekik, hogy az írásbeli után egy laza szóbeli alkalmassági vizsga is kéne.

az Emberi Erőforrások Minisztériumának köznevelésért felelős államtitkára, dr. Hoffmann Rózsa, 2013. május 31-én levélben felhívta Egyetemünket arra,  hogy a felvételi eljárás keretében szóbeli pályaalkalmassági vizsgát szervezzünk

- Ez így hektikus, nem tartjuk helyesnek. Ami most történik, az nem jó a diákoknak - foglalta össze az ELTE eléggé félreérthetetlen álláspontját Fábryi György rektorhelyettes Elmondta, hogy persze nincs választásuk, megszervezik a szóbeli vizsgát.

Mondjuk a PPK már az írásbeli részt sem spilázta túl, aki megjelent a vizsgán, az át is ment rajta

Legyen akkor Vackor

Úgy tűnik, hogy hiába szeretné Hoffmann Rózsa a tengernyi tanárszakra jelentkező felvételizőt megrostálni, az ELTE ebben nem mutatkozik partnernek.

Ez látszik például a szóbeli alkalmassági kiírásából is.

Pedagógiai témájú szöveg alapján egy konkrét nevelési helyzet értelmezése, véleményezése

Olyan bonyolult helyzeteket kell elemezni, mint például:

  • A gimnazistáknak az a véleménye, hogy a szomszédos szakközépiskola diákjai „bunkók”. Mi lehet az oka, és mit tenne tanárként?
  • Középiskola III. osztály – az osztályteremben, szünet alatt az egyik tanuló táskájából eltűnik egy bizonyos összeg. A tanár sejti, hogy ki lehet az osztályból. Mit lehet tenni?
  • Egy tanuló nyelvórán egy szabállyal kapcsolatos kérdést vet fel. A tanár nem tudja biztosan a szabály alóli kivételeket. Hogyan reagáljon a tanár, és megmondja-e, hogy nem tudja a választ?
  • Az Ön tárgyából a legtehetségesebb diákja nem akar a kerületi versenyen indulni, mert úgy érzi, nincs esélye. Mit tenne?

A szóbeli következő része még ennél is durvább.

A jelölt által szabadon választott pedagógiai jellegű olvasmányról szóló beszámoló értékelése

Ez egyrészt lehet BÁRMILYEN saját olvasmány, vagy a következő húzós listából valami

  • Golding, William: A Legyek Ura
  • Karinthy Frigyes: Tanár úr kérem
  • Kormos István: Vackor-történetek (vers)
  • Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk
  • Móra Ferenc: Kincskereső kisködmön
  • Móricz Zsigmond: Légy jó mindhalálig

Mondjuk a vizsga legszívatósabb része csak ezután következik:

A jelentkező által előzetesen megküldött motivációs levél alapján beszélgetés a felvételizővel arról, hogy miért kíván tanár lenni

- Én is ott leszek a vizsgán. Ezek jó hangulatú beszélgetések lesznek, a diákoknak nincs mitől félniük - mondta vészjóslóan Fábryi rektorhelyettes, és mániákusan felnevetett.

UPDATE:

Gyorgy Fabri · Követem
"mondta vészjóslóan Fábry rektorhelyettes, és mániákusan felnevetett"
Pedig a pontos i-vel magát definiáló rektorhelyettes ádáz ellenségei szerint is legfeljebb bipoláris, aminek az adott körülmények között a depresszív szakasza volna adekvát, ha nem olvasgatna Vackort... Vészt nem jósol, örömmel találkozik pedagógusnak készülő jelentkezőkkel, jó lesz nekik is!

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.