Az amerikai szülők háborognak, mert nem értik gyerekeik matematikaháziját

oktatás
2014 október 02., 10:13
comments 274

A Facebook-posztot, ami alapján mi erre a problémára ráakadtunk, már több mint 139 ezren osztották meg.

És hogy miről van szó? Nagyjából erről:

photo_camera Ugyanaz a feladat, kétféleképpen megoldva

A probléma forrása az országban bevezetett Közös Alap (Common Core) tanulási irány, ami a szülők szerint már a legkisebbek matematikatanulását is pokollá teszi. Meg persze a szülőkét is, akik nem tudnak segíteni régi emlékeik felidézésesével, mivel egyszerűen ők sem értik a feladatokat, amik már negyven állam oktatási rendszerében megjelentek.

Az új irány értelmében a diákoknak nem csak különféle matematikai feladatokat kell tudniuk megoldaniuk, mint mondjuk az összeadás vagy a szorzás, de azt is meg kell érteniük, hogy a számok hogyan viszonyulnak egymáshoz.

Ez persze szép cél, hiszen ezen keresztül lehet a mélyebb összefüggéseket megérteni, és új megoldási javaslatokra ráébredni. Ráadásul a módszer támogatói szerint a gyerekek így nem csak azt fogják tudni, hogy mit csinálnak egy feladat megoldásakor, hanem azt is, hogy miért azt. Csak hogy a szülők szerint a módszer annyira súlyos, hogy a hét-nyolc éves gyerekeik egyszerűen képtelenek megérteni.

A reformirány a szakértőket is megosztja, a Stanford matematikusa, James Milgram szerint teljes káosz jellemzi az egészet, mert a fiataloknak ez túl bonyolult, a későbbi évfolyamoknak viszont nem elég szigorúan szabályos a módszer. A tanárok pedig egyáltalán nem lettek felkészítve a módszerre. Milgram tagja volt a módszert értékelő bizottságnak, és ő nemmel szavazott, mert szerinte a tanárokat ezzel arra kérik, hogy egy hihetetlen bonyolult dolgot tanítsanak gyerekeknek, akik erre nincsenek felkészülve.

A Közös alap támogatói szerint a módszert kutatások támasztották alá, és évek óta zajlik már vita arról, hogy a matematikaoktatásban mi a fontosabb, a módszertani folytonosság elsajátítása vagy a konceptuális megértés kialakítása. Ez a módszer viszont mindkét igényt kielégítheti.

A program bevezetői megértik a szülői frusztrációt, de szerintük a probléma forrása az elkapkodott bevezetésben és a nem megfelelő felkészítésben rejlik, nem pedig a módszerben magában. Az iskoláknak pedig szerintük jobban kéne kommunikálniuk az előnyeit a váltásnak.

Népszerű elrettentő példákat a módszerről még ebben a posztban szedtek össze. (via NBC)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.