Rekordott döntött a The Interview

Tbg
a hetedik művészet
2014 december 29., 10:47
comments 97

Az online forgalmazás diadalát hozta meg a sokat szenvedett akcióvígjáték: bár mindössze 3 millió dollárost bevételt hozott a hagyományos mozikban, 15 millió dolláros bevételt ért el december 25. és 27. között az on-demand forgalmazással.

A filmet ugyanis csak független mozik merték bemutatni, ezért a Sony online is forgalmazta: 6 dollárért kölcsönözni lehetett 48 óráig, 15 dollárért pedig meg is lehetett vásárolni.

Ez pedig rekord, az eddigi bevételi rekordok netes forgalmazással 7 és 8,2 millió hoztak a Snowpiercer és a Bachelorette c. filmek után.

A film gyártója, a Sony Pictures ennek ellenére óriásit bukhatott a filmen, amelynek csak a gyártása 75 millió dollárba került, és az azt követő botrány, hekkelés, stb. költsége százmillió dollárra rúghat.

Ugyancsak buktak a hagyományos moziláncok, a Quartz szerint kb. húsz millió dollárt azon, hogy nem merték a filmet bemutatni a mozikban.

Nagyot nyerhetett viszont a Google, amelyik a Google Play és a YouTube Movie szolgáltatásán keresztül is árulta a filmet, ráadásul még többet kereshet rajta a jövőben. Az online forgalmazásról ugyanis a  Sony úgy állapodott meg, hogy 90 nappal a bemutató után, már nem kap a bevételből.

Nem véletlenül, hogy az eddig ódzkodó Apple (iTunes) és a vod-sikereket az utóbbi években egyre másra halmozó Netflix (House of Cards pl.) is műsorra tűzi a mozit.

Az, hogy végülis egy ilyen várva várt produkció online lett bemutatva, a New York Times újságírója szerint egyenesen a Rubicon átlépésével egyenértékű, már ami a hollywoodi hagyományos forgalmazást illeti. Ráadásul szégyenletes körülmények között történt mindez, hiszen gyávaságból lépett vissza a Sony és az amerikai moziláncok is a hagyományos bemutatótól.

A filmet egyébként láttam, és csak ajánlani tudom mindegykinek. (QZ)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.