Kedd reggel negyed kilencre sikerült elhárítani a reptéri informatikai rendszer hibáját a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Reptéren, ahol ma reggel mostanáig nem indultak járatok, mert nem üzemeltek az utasfelvételi pultok, sem a poggyászok átvilágítása.
A reptér nem adott túl bőséges tájékoztatást az eseményekről, hajnali hatkor a reptér hivatalos honlapján csak egy futó fényújságfeliratban ígértek későbbre tájékoztatást. A reptér szóvivője, Hardy Mihály a reptér Facebook- és Twitter-oldalát ajánlotta az információkra vágyóknak, de azokon is csak annyit lehetett órákkal ezelőtti bejegyzésekben olvasni, hogy áll a rendszer.
A reptéren tartózkodik gawkeres barátunk, Petrány Máté, tőle tudjuk, hogy tíz perce sikerült helyreállítani a rendszert, amiről immár a hangosbemondón is tájékoztatták az utasokat:
"Tájékoztatjuk kedves utasainkat, hogy a poggyászkezelő rendszer ismét működik".
Petrány szerint a rendszer újraindításakor azt kérték az utasoktól, hogy lehetőleg ne tapossák le egymást. Az utasok hallgattak rájuk, Petrány szerint "nincs tülekedés, higgadt a tömeg", bár értékelése szerint ez nem a reptéri dolgozókon múlt, akiktől sem megfelelő tájékoztatást nem kaptak, sem vizet, pedig volt, aki már fél öt óta a reptéren várakozott.
Persze a rendszerhibának lehetnek még következményei:
amíg állt a rendszer, addig átfoglalni sem lehetett a jegyeket, így akinek csatlakozása volt, az lemaradhatott róla, és még csak új járatra se tudta átfoglalni a jegyét.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.