A kormány minden tiltakozás ellenére beszántja a Déli pályaudvart

Lázár János a mai sajtótájékoztatóján arról beszélt, hogy a kormánynak van olyan terve, ami szerint lebontanák a Déli pályaudvart, de a helyén parkot alakítanának ki. (Erről már januárban írt a Magyar Hírlap.) Állítása szerint ha ez megtörténik, akkor a kelenföldi pályaudvar fejlesztését EU-s forrásból valósítanák meg – írja a portfolio.hu.

Kelenföld

Bár a Magyar Mérnöki Kamara ellenzi a Déli pályaudvar bezárását, és Kelenföld bővítése is nehézkes lesz, mivel éppen az elmúlt években csökkentették a kapacitását az őrmezei intermodális csomópont kiépítése miatt, mégis úgy néz ki, hogy a kormány döntött:

beszántják a Déli pályaudvart.

Fotó: Botos Tamás

A Magyar Közlönyben Orbán Viktor aláírásával megjelent egy kormányhatározat „a budai vasútfejlesztés, a kapcsolódó köztéri területfejlesztés és csomópontfejlesztés megvalósítása érdekében szükséges intézkedésekről”.

Eszerint Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. útján állami tulajdonba kell vennie a Déli pályaudvar területét, majd át kell adnia a MÁV Zrt. vagyonkezelésébe.

Ezután gondoskodni kell „a budai vasúti közlekedés fejlesztéséhez kapcsolódó előkészítési feladatok elvégzéséről. Ezek:

  • a Déli pályaudvar jövőbeni funkciójának hatásvizsgálata
  • a Déli üzemi pályaudvar megszüntetéséhez és a Kelenföldi vasúti vágányhálózati és létesítményi kapacitásbővítéshez szükséges hatásvizsgálat és tendertervek elkészítése
  • környezetvédelmi felmérés
  • organizációs vizsgálatok

Sesztáknak július 1-ig kell ötletpályázatot kiírnia és lebonyolítania a Déli pályaudvar végponti területének (peronos vágányok, utascsarnok és az attól két oldalra eső vasúti terület az ott lévő üzemi meg irodaépületekkel) jövőbeni közösségi célú funkcionális hasznosításáról.

Ezek az érintett részek (Forrás: Google Maps)

Balog Zoltán emberierőforrás-miniszter felel a Déli pályaudvar üzemi pályaudvari részén megvalósítandó sport és szabadidős célú városfejlesztés részletes koncepciójáért és megvalósíthatósági tanulmányáért. Ezt a Testnevelési Egyetem és szükség esetén Sesztákon keresztül a MÁV Zrt. bevonásával kell elkészítenie július 1-ig.

Eszerint a Sportkórház területe után az értékes, jó helyen lévő pályaudvari területen is megvetheti a lábát a Testnevelési Egyetem.

Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek 1 milliárd forintról (880+50+70 millió forintról) kell gondoskodnia április 1-ig.

Sesztáknak „a budai vasúti közlekedés fejlesztéséhez kapcsolódó előkészítési feladatok eredményeként elkészült koncepciót” szeptember 1-ig kell a kormány elé terjesztenie, a szükséges telekalakítási eljárásokat és a kapcsolódó egyéb tulajdonrendezési eljárásokat az MNV-n és a MÁV-on keresztül 2017. december 31-ig kell lefolytatnia.

További cikkeink
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.