Kína bemutatta a világ legnagyobb kétéltű repülőgépét

külföld
2016 július 25., 15:18
comments 83

A kínai állami sajtó számolt be arról, hogy az állami légügyi ipari vállalat, az AVIC bemutatta az AG600-as gép első kész modelljét. A cél többek között a kínai légi ipar felrázása és annak biztosítása, hogy az ország kevésbé függjön külföldi repülőgép-gyártó vállalatoktól.

A gép nagyjából akkora, mint egy Boeing 737-es, összesen 4500 kilométert tud megtenni és elsősorban erdőtüzek elleni fellépéshez és tengeri mentésekhez tervezik majd használni. Ez jelenleg messze a legnagyobb repülő, ami képes le és felszállást vízen is végrehajtani.

Ugyanakkor a szárnyfesztávolsága jóval kisebb, mint az amerikai H-4 Herculesé, a gépé, amiből mindössze egyet építettek és csak egyszer repült, 1947-ben.

Az AG600-as  (Xinhua/Liang Xu) (lfj)
photo_camera Az AG600-as (Xinhua/Liang Xu) (lfj)

A kínai források szerint az AG600-ast belső piacra szánják és többek között remek hasznát fogják majd venni ásványkincsek feltárása során is. Kína jelenleg komoly tengeri-területi vitákban áll szinte minden szomszédjával, természetesen az új gép bemutatását sokan automatikusan ezzel összefüggésben is olvasták.

Kínában gőzerővel történik a repülőgép-fejlesztés, a fő cél, hogy leváljanak az európai Airbus és az amerikai Boeing-féle függőségről. Bár a teljes önellátásig még sok év lehet hátra, a szektor így is komoly sikereket tudott máris felmutatni: júniusban tette meg első kereskedelmi útját az ARJ21 névre keresztelt utasszállító jet, amit 12 évig fejlesztettek, a kínai hadsereg pedig a hónap eleje óta már a Y-20-as szállítógépeket használja. (Guardian)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.