A Burger King újra feltalálta a sült krumplit

Kedden mutatta be Amerikában Satisfries nevű új sült krumpliját a Burger King. Különlegessége, hogy a felülete rücskös, és egy kicsit egészségesebb, mint a normál verzió.

A lánc már tíz éve kísérletezik a tökéletes sült krumplival. Utoljára 2001-ben dobtak piacra új krumplit, de az nem aratott osztatlan sikert. A fő célt, hogy a népek átjöjjenek a McDonald'sból a Burger Kingbe krumplit enni, nem érték el vele. Kérdés, mi lesz most.

Az az első angolszász reakciókból kitűnik, hogy sokan egyből a mirelit krumplira asszociáltak, ami nem sok jót jelent. Annak ellenére sem, hogy nemcsak a gyorséttermek, de a legnagyobb séfek is lefagyasztják a hasábkrumplit mielőtt kisütik, mert ettől lesz a külseje ropogós.

A Burger Kingnél újabb tíz év kísérletezés után rájöttek arra, hogy kevesebb tésztabunda a krumplival keverve kevesebb olajt szív magába. Annyival kevesebbet, hogy az új sült krumplik 20 százalékkal kevesebb kalóriát tartalmaznak mint a simák. Cserébe, mint az egészséges dolgok általában, drágább is lesz a hagyományos krumplinál.

Amerikában egyébként messze a krumpli a legnépszerűbb zöldség. Egy felnőtt 56 kilót eszik meg belőle évente, ami a kalóriabevitelének három százaléka. A krumplik 36 százalékából lesz valamilyen formában sült krumpli. Így lehet, hogy minden második ember, aki meglátogatja a Burger Kinget, csak a sült krumpliért megy.

Szöveg: Tremmel Márk, grafika: Tremmel Márk, Tbg

Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok érvényesek 2019. december 2-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.