A Metropol, a CEMP, a Class FM és a TV2 az állam új kedvencei

Az állami listaáras reklámköltésből
legnagyobb részesedést szerző médiamárkák és részesedésük

Típus Név Részesedés Név Részesedés
- 2008 2013
Napilap Népszabadság 13,5% Metropol 47,9%
Folyóirat Nők lapja 8,1% Heti Válasz 22,7%
Rádió Sláger 32,9 Class FM 59,7%
Televízió RTL Klub 44,7% TV2 53,4%
Internet Origó 44,7% CEMP (Index, Blog.hu, stb.) 59,0%
Közterület Epamedia 27,9% Publimont 58,5%
Átlag - 26,7% - 50,2%

Remek táblázatot tett közzé a Mérték blog arról, mik voltak és melyek ma az állami médiaköltés kedvenc médiatermékei. (A táblázatot a Kantar Media adatai alapján készítették, mi csak lemásoltuk)

Jól látszik, hogy az egykor állami forrásokkal kitömött bal oldalinak tekinthető Népszabadság elvesztette kitüntetett szerepét és ma már inkább a Metropol napilapba költi az adófizetők pénzét a Magyar Villamos Művek, Magyar Posta és egyéb állami cégek, kormányzati szervek.

Az internetes piacon az Origó koppant, viszont kiemelt szerepet kapott a CEMP média, amelyhez többek között az Index és a Blog.hu is tartozik. Az RTL Klubtól a TV2 vehette át a kincstári jelzőt, ahogy a rádiók piacán a Class FM lett a leginkább kedvezményezett médiatermék.

A blog ugyanakkor megjegyzi, ezek a médiatermékek a kereskedelmi hirdetők számára is vonzó termékek, tehát egyszerre érvényesül a piaci sikeresség és a kormányzattal való jó viszony.

A Metropol, a Heti Válasz, a Class FM és a Publimont tulajdonosai a Simicska Lajos-Nyerges Zsolt-Fonyó Károly nevével fémjelzett érdekkörhöz tartoznak, a CEMP tulajdonosa Spéder Zoltán is jó kapcsolatokat ápol a kormánnyal, ahogy a TV2 tulajdonosa is.

További részletek pl. a kereskedelmi cégek és az állam viszonyáról hirdetésügyben a blogon. (via Mérték blog)

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.