Ciki a Facebook, de a fiatalok nem hagyják ott

2014 január 2., csütörtök 10:12
21

Elmenekülnek a fiatalok a Facebookról, amióta szüleik elárasztották azt.

December végén söpört végig az újságokon a Guardiantól a 444-ig Daniel Millner antropológus kutatása alapján a megállapítás, amit ugyan már eddig is lehetett sejteni, de úgy tűnt, most sikerült a legalaposabban igazolni.

Nem eszik olyan forrón

A hivatkozott tanulmány egy Európa-szerte végzett felmérés alapján vezette le, hogy már ciki a Facebook, és akiben egy csepp menőség is maradt, már rég eltűnt innen.

“Halott, el van temetve”

- szó szerint ez is szerepelt a tanulmányban.

Csakogy ez nem teljesen igaz.

Valahol Európában

Olyannyira , hogy maga Millner írt egy tisztázó blogposztot arról, hogy ezt a következtetést még korai lenne levonni.

Mint kiderült, néhány dolog összemosódott, és ugyan valóban volt olyan vizsgált csoport, akikre ez igaz, de nem egész Európában, csak egyetlen londoni kerületben.

Az pedig, hogy

halott, és el van temetve

nem jelenti azt, hogy már nem használják, csak azt, hogy nem tartják menőnek. De azért csak ráfanyalodnak.

Szexi egyszerűsítés

Akkor már megint a lusta újságírók mosták össze a dolgokat?

Még ez sem teljesen igaz.

A tanulmányt bemutató poszt a The Conversation című lapban jelent meg, ahol újságírók kutatókkal együttműködve dolgoznak. A poszt szövegét is egy újságíró írta, de Millner átnézte a szöveget. Ténybeli hibát ugyan nem talált benne, de utólag elismeri, hogy

benne maradt néhány túlzott leegyszerűsítés

Azt írja, a kutatási eredmények “szexibbé tétele” olyan kompromisszum, amit a kutatók időnként megtesznek, hogy szélesebb közönséghez jussanak el. Ezzel együtt is szerinte a poszt elterjedése után olyan állításokat is tulajdonítottak neki, amiket ő maga nem mondott. Azt szeretné, ha a teljes tanulmány is úgy terjedne majd, mint az abból kiragadott részletek - ez azonban a mai internetes szokásokat ismerve nem túl valószínű. A "Facebook halott" egyszerűen túl tökéletes idézet volt ahhoz, hogy ne terjedjen el.

Közben megjelent egy amerikai kutatás is a témában, ami arra jutott, hogy a közösségi médiák használata egyáltalán nem zéró összegű játék, vagyis attól még, hogy újabbakat próbálnak ki az emberek, a régieket sem hagyják ott. Vagyis a Snapchat, a WhatsApp, az Instagram terjedésével a fiatalok azért fent maradnak a régi, öreg, uncool, szülőktől hemzsegő Facebookon is.

Címlapkép: GirlTime

Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt