https://444.hu/assets/bubi16.jpg

Kipróbáltuk a Bubit

közlekedés
2014 március 31., 10:50
comments 84

Az elmúlt hetekben elkészültek a fővárosban a Bubi bérbiciklik tárolói, ahol fel lehet venni és le lehet tenni a bringákat. Eddig azonban bicikliknek nyoma sem volt, csak a régóta bevált felhasználási módokat lehetett felfedezni a tárolók környékén.

Örömmel jelenthetjük, hogy a budapesti autósok végre birtokba vették a Bubit!

bubi1

Erre ma reggel milyen látvány fogad a Lövölde téren?

bubi2

Igen, ez itt három bubis bicikli (bucikli), teljes pompájában. Az oszlop is működik, ahol fizetni lehet, legalábbis az lcd kijelző él, és minden arra utal, hogy elég felpattanni az egyikre, aztán uzsgyi. A biciklik így néznek ki:

bubi3

Elég furcsa konstrukció, főleg a hátsó váznyúlvány kialakítása, aminek mintha egyetlen célja az lenne, hogy mintegy keretbe foglalja a MOL-reklámot, élő gázolajtranszparensként hasznosítva mindenkit, aki bubizásra adja a fejét.

bubi4

Az első kosár hasznos, bár bizonytalanná teszi a kormányzást, de a Tour de France-on úgysem ezzel indul senki. A MOL-logó viszont szépen mutat ezen a libazöld alapon.

bubi19

A cuccot fekete, gumipókszerű madzaggal lehet rögzíteni az első csomagtartón.

bubi15

Hátsó csomagtartó viszont nincs, ott direkt kitüremkedik egy nyúlvány, nehogy a KRESZ ide vonatkozó rendelkezéseit megszegve valaki utasszállításra adja a fejét. Arra ott a BKV.

bubi12

Előtte se sokkal kényelmesebb.

bubi8

Háromsebességes Shimano Nexus váltó. A három nem sok, de a Gellért-hegyen úgysincs Bubi-pont, és a konstrukció hülyebiztos.

bubi9

A váltó hátul.

bubi5

Persze rögtön azt néztük, mit lehet majd lelopni róla. Az első lámpát például csak egy csavar tartja. Viszont tök jó, hogy a nyerget, ami egész jó minőségű, a sportos és a kényelmes között, gyorszár rögzíti, könnyen lehet a magasságot állítani. És kihúzni sem lehet, mert megakad.

bubi11

A hatalmas, multifunkciós első agy növeli a rugózatlan tömeget, de mondom, ez nem a Tour.

bubi17

Haszán Zoli felveszi a versenypozíciót, hogy minimálisra csökkentse a légellenállást.

bubi10

Na akkor indulás, menjünk egy kört!

bubi6

Ha lenne kártyánk, csak odaérintenénk, de mi új felhasználók vagyunk. A mobilbubi.bkk.hu, ami oda van írva, egyáltalán nem működik, a bkk.hu/bubi-n viszont semmi nyoma annak, hogy jegyet lehetne venni. Sebaj, ott a mobilapp, letöltjük, és kész:

bubi_screen

A szintkülönbséget le lehet ugyan győzni, de jegyet itt se lehet venni. Hol a legközelebbi, a térképen pirossal jelölt pont, ahol segítenek? Az Oktogonnál. Akkor először két megálló a trolival, egy a villamossal, és már ott is vagyunk az Oktogonon, a térkép által jelzett jegyvásárlási ponton. Ahol ez fogad:

bubi7

Jó, akkor hívjuk fel a számot, ami rá van írva az automatára. Azt mondja, április 1-jén, vagyis holnap kellett volna indulnia a Bubinak, de akkor biztos nem fog. Érdeklődjünk a hét közepén. Oké! Addig is tekintsük meg a Király utca és a Nagykörút sarkán a Bubi-pontot, ahol szintén vannak már biciklik. Ez így együtt a legszomorúbb Bubi-látvány ever.

bubi13

Szerencsére az élelmes budapesti autósok máris birtokba vették ezt a Bubi-pontot is!

bubi14

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.