OLX.hu: tényleg így néz ki egy öngyilkosság?

2014 április 22., kedd 7:12
120

Az Apród névváltása indulatokat és kérdések tömegét generálta. Most tisztába tesszük, miért lett a legnagyobb magyar apróhirdetési oldal OLX.hu és mire számíthatnak, akik használják. Az OLX-esek nem estek kétségbe, nektek sem kell.

1. Mit jelent az OLX és hogy kell kiejteni?
Az OLX rövidítés az "online exchange" kifejezésből jön, ami szabad fordításban magyarul annyit jelent: online adás-vétel. Kiejteni pedig épp úgy kell, ahogy amúgy is kiejted bármilyen más szóban, rövidítésben a betűket, magyarul.

2. Ki vett meg kit? Az Apród az OLX-et, vagy az OLX az Apródot? Miért kellett egy magyar céget/márkát eladni?
Senkit nem vett meg és nem adott el senkit. Az Apród egy dél-afrikai médiacég, a Naspers tulajdonában volt. Most csak annyi történt, hogy a tulajdonos úgy döntött, minden, tulajdonában lévő oldalt egységes márkanéven visz tovább. Vannak országok világszerte, ahol már eddig is ezen a néven futott, míg másutt - így Magyarországon is - egy, a helyi nyelvi és kulturális környezetbe könnyebben megjegyezhető néven ismerték meg az apróhirdetési oldalakat. De most nem változik semmi, ugyanúgy, ingyenesen hirdethetsz, minden marad a régiben.

3. Most, hogy kiderült, az Apród nem is magyar, már csak egy magyar apróhirdetési oldal maradt?
Ha fontos neked, hogy magyar tulajdonú oldalon hirdess, van egy rossz hírünk: az OLX versenytársa, a Jófogás is külföldi kézben, a skandináv Schibsted médiacsoport tulajdonában van. Ugyanakkor azt is tudnod kell, hogy az OLX célja, hogy a helyi igényeket és felhasználókat szolgálja ki a lehető legjobban, csak ehhez van egy támogató nemzetközi háttere is.

4. Egy találó magyar elnevezés helyett miért döntöttek három semmitmondó betű mellett?
A betűk csak első látásra semmitmondóak. Egy angol rövidítésből jönnek (OnLine eXchange - vagyis online adás-vétel). A magyar elnevezéssel sokan megismerték és megszerették a márkát, így most már bátran válthattak egy nemzetközi, világszerte is jól használható márkanévre. Nem ritka, hogy egy-egy márkanévnek egy adott közegben, országban nincs saját jelentése.

5. Miért kellett egy jól működő, bevált oldalt megváltoztatni (rosszabbra, bonyolultabbra, csúnyábbra)?
Az oldal nem változott semmit. Gyakorlatilag szinte ugyanúgy néz ki és ugyanazt tudja, amit eddig. Nem változtak a kategóriák, a szűrőfeltételek, az elrendezés, megmaradtak a profilok és jelszavak. Egy plusz funkcióval azért bővült az OLX: mostantól km-ben is beállíthatod, hogy a lakhelyedhez képest hány km-es körzetben szeretnél keresgélni, vásárolni. A hirdetés feladása továbbra is ingyenes, egyszerű, gyors.

6. Az OLX elég szar oldal volt, miért blamálják magukat azzal, hogy fölvették a nevét?
A régi OLX-oldal és tartalom a múlté, helyette a már bevált, ismert és használt apród.hu felülete érhető el az OLX.hu címen, beleértve az ellenőrzött 2,5 millió friss, aktuális hirdetést. Ráadásul mostantól 60 helyett 30 napig aktívak a hirdetések, hogy tényleg a lehető legaktuálisabb kínálattal találkozzon az, aki az OLX.hu-t böngészi.

7. Ha már ennyit költöttek arra, hogy beleverjék az emberek fejébe az Apród-nevet, akkor most miért változtattak rajta?
Az Apród könnyen megjegyezhető és a tartalomhoz (értsd: apróhirdetések) illő név volt. Ugyanakkor az oldal megnőtt, mondhatjuk azt is, hogy kinőtte a nevét. Hatalmas közösség, több millió hirdetés és nemzetközi háttér van mögötte, így most, hogy már mindenki tudja, miről van szó, ideje egy kicsit többet mutatni az apróhirdetés műfajából. Az OLX-en nem csak a virtuális világba eresztett apróhirdetések vannak, hanem sok tudatos, aktív eladó és vevő: az egyik azért örül, mert továbbadhatja, pénzzé teheti, amire már nincs szüksége, a másik pedig azért, mert hozzájut valamihez, amire vágyott. A használt tárgyak eladása, újrafelhasználása nemcsak környezetbarát, de gyakran így válik néhány óra alatt egy felesleges dologból kincs valaki számára.


Kommentek

Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.

  1. Ha még nincs, regisztrálj 444 profilt
  2. Fizess elő a Közösség vagy a Belső kör csomagunkra
  3. Az előfizetésnél használt email címmel regisztrálj a Disqusra és azzal lépj be a cikkek alatt