Teljesen váratlan fordulat: újra módosítják a reklámadótörvényt

Miután a fideszes L. Simon László tegnap megismerkedett saját törvénymódosításának tartalmával máris újra változik a reklámokat adóztató szabály.

L. Simon verziója szerint a kisvállalkozásoknak is fizetnie kellett volna, ha a Google vagy a Facebook rendszerében hirdetnek havi 25 ezer forintnál nagyobb összegért. Mentségére szóljon, hogy ő maga sem tudott róla, hogy ez volt a saját javaslatában, amíg az RTL riportere meg nem mutatta neki.

Ez sok vállalkozót hozott volna nehéz helyzetbe. A kis cégek nagyságrendileg pont ilyen összegeket költenek a Facebookon, mert ott tudnak a leghatékonyabban reklámozni.

A parlament törvényalkotási bizottságának legújabb módosítója szerint az összeghatár 25 ezer helyett havi 2.5 millió forint lesz. Aki kevesebbet költ a Facebookon vagy a Google-ön reklámra, annak nem kell fizetnie, aki többet, annak 20 százalékos lesz az adó.

A törvényalkotási bizottság ülésén több ellenzéki képviselő is szurkálódott L. Simon RTL-es ügyének felemlegetésével. A Miniszterelnökség államtitkára végig ragaszkodott ahhoz, hogy ő valójában ismerte saját módosítójának tartalmát, egyszerű adóértelmezési kérdésekben vallott csak mást, mint ami a valóság, de a Nemzetgazdasági Minisztériumban felvilágosították.

L. Simon arról is magyarázott, hogy a 25 ezres limit is tartható lett volna, mert a Facebook és a Google, mint külföldi tartalomszolgáltatók átvállalták volna az adófizetést a magyar cégektől annak érdekében, hogy ne veszítsék el a magyar ügyfeleiket.

Kapcsolódó
Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.