L. Simon László csak saját kollégáinak cégeit hívta meg egy tenderre

A nol.hu ír arról, hogy a fideszes kultúrpolitikus és pallérozott jogalkotó L. Simon László egy 9,4 milliós kommunikációs tenderre kizárólag közvetlen munkatársaihoz köthető cégeket hívott meg.

Még tavaly nyáron, a Velencei kerékpárút és kerékpáros turisztikai szolgáltatások fejlesztése című projekthez írtak ki tájékoztatási és marketing-pályázatot, mindezt a Velencei-tó és Térsége, Váli-völgy, Vértes Térségi Fejlesztési Tanács, aminek vezetője akkor még L. Simon volt.

Három céget hívtak meg, és mint kiderült, mind kapcsolatba hozhatóak voltak L. Simon közvetlen munkatársaival.

A lap megkérdezte L. Simont is, aki egy percig sem tagadta, hogy mindez így történt:

 „A pályázatot a lehető leggyorsabban szerettük volna lebonyolítani, így olyan cégeket akartunk meghívni, akikről nem kell hosszasan referenciákat begyűjteni. Ez pedig valóban csak az ismerősi körünkből volt lehetséges. Szempont volt az is, hogy olyan cégeket hívjunk meg, akik az adott feladatok ellátására alkalmasak lehetnek, s akik már dolgoztak a megyében. Továbbá olyan céggel, illetve személlyel akartam együtt dolgozni, akit jól ismerek, akiben megbízom, és aki mindig minden kérésemet szakszerűen oldotta meg, illetve határidőre teljesített. Természetes, hogy ezek alapja a korábbi vagy jelenlegi munkakapcsolat. A meghívott cégek ilyenek. Egyébként az eljárás mindenben szabályos és törvényes volt.”

L. Simon arról is beszélt, hogy mindez szerinte nem korlátozta a versenyt, mert „a versenyt nem az korlátozza, ha egy közbeszerzési pályázatra meghívott cégek tulajdonosai, vezetői vagy munkatársai ismerik egymást (aminek a kommunikációs szakmában elég nagy az esélye). A versenyt az korlátozhatja, ha a cégek a pályázat beadása előtt bármiben egyeztetnek vagy összebeszélnek.”

A tenderen végül győztes Shortcut Communications Kft. amúgy duskált tavaly az állami megrendelésekben, nyertek az Iparfejlesztési Közhasznú Nonprofit Kft. tízmilliós pályázatán (amire ugyanez a három cég volt meghívva), és 56 milliót húztak be versenytárs nélkül 2012-ben az Országos Vízügyi Főigazgatóság PR-pályázatán.

A Shortcut Communications Kft. ügyvezetője és résztulajdonosa Kisfalvi Gábor, L. Simon kabinetfőnöke. (via NOL)