Tényleg egészségesebb leszek, ha megiszom napi 2,5 liter vizet?

Emily Oster az 538-tól utánajárt a népszerű mítosznak, miszerint napi nyolc pohár (~2,5 liter) víz fogyasztása jót tesz az egészségnek.

Először is megpróbálta feltárni a mítosz eredetét. Arra jutott, hogy az egy 1945-ös amerikai kiadványból eredhet, amit a Nemzeti Élelmiszer- és Táplálkozási Tanács adott ki. Abban írják, hogy

„A felnőttek számára a megfelelő napi vízadag az esetek többségében 2,5 liter...”,

de a mondat azzal zárult, hogy

„...aminek a nagy részét a készételek fedezik.”

Ez alapján aligha van szükség napi 2,5 liter víz megivására. Na de mit mond erről a tudomány?

A témában végzett kutatások nagy része azt, hogy

a vízfogyasztásnak nincs mérhető hatása az egészségre.

  • Egy, a nyolcvanas években végzett, de csak 2010-ben publikált holland vizsgálatban 120 ezer (!!!) embert követtek tíz éven át, azt vizsgálva, hogy a vízfogyasztásuknak van-e hatása a szívroham ésvagy sztrók okozta halálozásra.

Nincs.

  • Egy másik holland kutatás azt vizsgálta, hogy van-e különbség a több vagy kevesebb vizet fogyasztók vérnyomása, vérnátrium szintje és életminősége között.

Nincs.

  • Ez az izraeli kutatás pedig azt vizsgálta, hogy a vízfogyasztásnak van-e hatása a bőr hidratáltságára.

Nincs.

Más kutatások szerint viszont

igenis van jótékony hatása a vízfogyasztásnak.

  • Ez a kutatás például megállapította, hogy azoknál, akik legalább napi hat pohár vizet isznak, kisebb a húgyhólyagrák kockázata, mint azoknál, akik napi egy pohárnál kevesebbet.

Amiből bátran levonhatjuk a következtetést, hogy

inni jobb, mint egyáltalán nem inni.

(A címlapi gifet ebből a videóból vágtam)