Több száz járatot szüntethet meg a MÁV

Az ilyesmi kérdésekben általában jól tájékozott Magyar Nemzet szerint legalábbis a decemberi menetrend életbelépése után, januártól. A járatritkítás mögött járműhiány állhat.

Állítólag 75 tételt tartalmazó munkaanyag készült, ebben szerepel lehetőségként egész járatok leállítása vagy a reggeli csúcsidőszakot leszámítva egész nap kétórás vonatközlekedés bevezetése is. A kapacitáscsökkentés mértéke 4 százalék lenne, összesen pedig 1 383 761 vonatkilométer lehetősége merült fel a tervek szerint.

A laphoz egy munkaanyag jutott fel, amin az alkotók nincsenek feltüntetve. Viszont felbukkan benne annak a Takács Lászlónak a neve, aki már a 2007-es vonatbezárásoknál is segédkezett. Szó van a munkaanyagban arról is, hogy a Fidesz-kormány által újranyitott dunántúli vonalakat is ritkítanák. A máskor információit a minisztériumoktól olajozottan megkapó lap ezért most újságírói szerepbe bújva kérdést küldött a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumhoz (ide került a lapot birtokló Simicska Lajos embere, Németh Lászlóné helyett Seszták Miklós). A minisztérium elismerte, hogy a menetrend-módosítás nem kizárt, mert most is zajlik egy áttekintés, és ez

"a kapacitáshiányos vonatok és vonalak szolgáltatásának kiegészítésére és a kihasználatlan járatok közlekedtetésének értékelésére is kiterjed.”

A kormányközeli lap viszont úgy tudja, hogy nem csak a kapacitáscsökkentés van a háttérben, de a MÁV-Start gyorsvonati kocsijainak hiánya is. Ugyanakkor a lap más forrásokból meg úgy értesült, hogy a vasút gördülőállománya tényleg rossz állapotban van, de érkeznek új motorvonatok, és idővel végére érhetnek a használt nyugati kocsibeszerzések is.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.