A tavaly áprilisi Lázár János szerint nem volt drága az M4-es

Megítélésem szerint az M4-es autópálya-beruházás kilométerenkénti fajlagos költségének mértéke nem minősíthető irracionálisnak

- 2014. április 30-án még ezt írta Lázár János válaszul Jávor Benedek akkori országgyűlési képviselő levelére. Lázár reakcióját a Simicska Lajoshoz tartozó Magyar Nemzet szerezte meg Jávortól.

Lázár János ekkor még beleállt a kilométerenként négymilliárd forint költségű építkezésbe. Külön kiemelte, hogy az M4-es autópálya három szakaszán összesen 27 műtárgy épül 37 milliárd forint összköltséggel. Szintén nem hagyhatjuk figyelmen kívül, hogy a speciális földmunkák elvégzése 28 milliárd forint ráfordítást jelent.

Az M4-es építkezés nyertesei között van a Közgép, a Colas, a Swietelsky, az A-Híd és a Strabag is, viszont a komrány legújabb kedvencének számító Duna Aszfalt nincs.

Lázár János és Seszták Miklós miniszterek kedden állították le az M4-es autópálya építését az Abony és Fegyvernek közötti szakaszon. Akkor arra hivatkoztak, hogy szerintük a kivitelező cégek kartellmegállapodást kötöttek. Azóta az Európai Bizottságtól megtudtuk, hogy ez ordas nagy kamu volt.

A Népszabadság úgy tudja, hogy ha az uniós kifogás nem is jött be, a kormány felmondja az M4-es Abony–Fegyvernek szakaszának építésére kötött szerződéseit. Mintegy 110 milliárdról van szó, a támogatási szerződések semmissé tételéről szóló határozat tervezete állítólag már el is készült.