Itt az új reklámadó-tervezet: egy kulcs, 100 milliós bevétel felett 5,3 százalék

Addig-addig egyeztetett Brüsszellel a kormány, amíg végül belement az RTL Klubot lepofozó reklámadó-törvény módosításába. A parlamentnek most benyújtott tervezet eltörölné a reklámadó jelenlegi sávjait, és egységesen egy kulcsot vezetne be 100 milliós reklámbevétel fölött.

Mindenkinek 5,3 százalékos kulccsal kellene adóznia.

Akinek nem éri el a 100 milliót az éves reklámbevétele, az nem fizet.

A kormány felülvizsgálta azoknak az ügyét is, akik a Facebookon vagy más, külföldi szolgáltatón keresztül hirdetnek. A korábbi tervezet szerint reklám adóköteles megrendelése 20 százalékos kulccsal adózott volna, de a mostani javaslatban ez is 5 százalékra csökken. Ezek a megrendelők továbbra is csak akkor adóznak, ha havonta több mint 2,5 millióért reklámoznak.

Finomodik az a rendelkezés is, ami a cégcsoportokat sújtja. Ez eredetileg azért került a törvénybe, hogy ne lehessen kikerülni az adót a médiavállalatok feldarabolásával. Ez a rész a módosító szerint csak azokra a cégekre vonatkozna, melyek 2015. augusztus 15. után váltak szét.

Itt az új módosító, itt pedig a jelenleg hatályos törvényszöveg.

Népszerű
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.