Szerdán a kecskeméti repülőbázison kényszerleszállást kényszerült végrehajtani a Magyar Honvédség 30-as oldalszámú Gripenje, mert a pilóta nem tudta behúzni a hajtóművet a felszállás után. Korábban a Magyar Honvédség annyit közölt a balesetről, hogy a pilóta állapota stabil, a repülőgép pedig javítható.
A Magyar Nemzet információi szerint azonban egy korántsem biztos, a gép ugyanis a betonon csúszott, mielőtt megpördült, így pedig súlyosan megrongálódott a sárkányszerkezet alsó része, elsősorban a törzs. A törmelékből a hajtóműbe is kerülhetett. A Gripen ráadásul nagymértékben műanyag kompozit felépítésű, melynek javítása problematikusabb és jóval drágább a teljesen fémépítésű gépeknél - írja a Nemzet. Ezen kívül a katapultálás is okozott károkat a pilótafülkében.
Ennél a Gripennél növeli a károkat, hogy a Nemzet értesülései szerint a gép oldalán volt egy Litening típusú, izraeli–német gyártmányú célzókonténer. Ilyen baleseteknél pedig ez minimum súlyosan károsodik, de akár meg is semmisülhet.
Ezek alapján kell majd meghatározni, hogy javítható-e a gép, de a Magyar Nemzet szerint annyi bizonyos, hogy megint hatalmas anyagi kár érte a honvédséget.
A Magyar Nemzet arról is értesült, hogy a pilóta, akiről eddig csak annyit közöltek, hogy az állapota stabil, valójában csigolyatörést szenvedett, és Budapestre szállították a Honvédkórházba.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére a közelmúltban a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg felületeinken. Ebben közösségként együttes a felelősségünk, a mienk kiemelt. Amíg újragondoljuk a teendőinket, nem minden cikkünk alatt lehet kommentelni. Egyszersmind kérjük és köszönjük, ha nem csak szabályzatunk betűjének, de a szellemének betartása felett is segítetek őrködni.
Ha kommentelnél, ahhoz Közösség vagy Belső Kör csomagra van szükséged. Ha csak olvasnád a többiek hozzászólásait, ahhoz nem kell előfizetés.