A BMW is csalt a mérésekkel

Az amerikai környezetvédelmi hatóság szerint az ICCT utcai tesztjein a BMW X3 xDrive 20d-s modellje az Euro-6-os kibocsátási határérték 11-szeresét produkálta – írta a német presseportal.

Az Autobild holnapi száma szerint így a Volkswagen a BMW is komoly bajba kerülhet a manipulált kibocsátási adatok miatt. Ezek alapján a BMW X3-as még nagyobbat bukott az amerikai környezetvédelmi hatóság tesztjén, mint a Volkswagen Passat.

BMW X3

"A mérlési adatok szerint nem egyedül a Volkswagen problémájáról van szó."

- nyilatkozta az Autobildnek Peter Mock, az ICCT szóvivője.

A BMW szóvivője szerint a BMW autóiban nincs olyan funkció, ami a mérési ciklusokat ellenőrizné. A német autós szaklap munkatársa szerint az még később fog kiderülni, hogy a Volkswagenen kívül más gyártó is használt-e olyan szoftvert, amivel az adatokat manipulálták. 

A botrány miatt a német közlekedési miniszter, Alexander Dobrindt elrendelte, hogy minden dízeles modellt vizsgáljanak át.

A Mercedes azt mondja, náluk minden rendben

A Volkswagen és a BMW melletti harmadik nagy német autógyár a Mercedes, de ők azt állítják, hogy náluk minden rendben van. Megkérdeztük a Daimler AG stuttgarti központját a történtekről, és ők azt mondták, hogy még a Volkswagent érintő amerikai vádakról is csak a sajtóból értesültek, és „a sajtóban vázolt tényállás a Mercedes Benz gépkocsikra nem áll.”

A Daimler AG-nak emellett nincs tudomása arról sem, hogy a Mercedes Benzre vonatkozó vizsgálat folyna az Egyesült Államokban. A cég elmondta azt is, hogy évek óta folyamatosan egyeztetnek az amerikai környezetvédelmi hatósággal (EPA) és a Kaliforniai Tiszta Levegő Bizottsággal (CARB) az autóik károsanyag-kibocsátásáról. Az EPA volt az a hatóság, amelyik eljárást kezdeményezett a Volkswagen ellen, ezzel kirobbantva a mostani botrányt.

„A bizonyos szervezetektől származó manipulációs vádakat a leghatározottabban visszautasítjuk.”

- írta a cég.

A Daimler AG elmondta azt is, hogy az Amerikai Egyesült Államokban nem ad el túl sok dízelautót, az összes amerikai eladásának csak 4-6 százaléka dízel, és ez a csúcsévekben is csak kb. 17 ezer autót jelent.

Idén augusztus végéig összesen 220 870 autót adtak el az Egyesült Államokban, ebből 8700 volt dízel. A Daimler AG emellett a 444-nek küldött válaszában többször is hangsúlyozta, hogy a kecskeméti gyárukban sem dízel, sem benzinmotorokat nem gyártanak.

(Czinkóczi Sándor/Sarkadi Zsolt)