473 kilométernyi bringautat terveztek be a következő két évre

Egy csütörtöki kormányhatározat alapján a kormány 1 milliárd forintot különít el arra, hogy az országban kerékpáros fejlesztéseket készítsenek elő, amiben benne van az engedélyezési és a kiviteli tervek elkészítése is.

Ezek alapján a következő szakaszokon épülnének bringautak:

  • Dömös és Rajka között 171 kilométeren épülne meg 9,5 milliárd forintból;
  • Dömös és Szentendre között 33 kilométert építenének meg 1,2 milliárd forintból;
  • Etyek és Velence között 32 kilométer lenne tekerhető 1,63 milliárd forintból;
  • Velence és Székesfehérvár között 29 kilométeren lenne bringaút 1,48 milliárd forintból;
  • Székesfehérvár és Balatonakarattya között 24 kilométeren épülne ki 2,59 milliárd forintért (megjegyzik, hogy a 710. számú főút építése miatt itt az átvezetés ez részben uniós forrásból finanszírozható)
  • Balatonboglár és Balatonszentgyörgy között egy 36 kilométeres szakasz épülne ki 1,76 milliárd forintból;
  • Keszthely és Balatongyörök között 21 kilométer lenne meg 0,82 milliárd forintból;
  • Badacsonytördemic és Aszófő között 69 kilométeren lehetne bringázni 2,87 milliárd forintért;
  • A Tarcal-Tokaj-Bodrogkeresztúr-szakasz 8 kilométeres lenne 0,46 milliárdért;
  • Tépe és Berettyóújfalu között 10 kilométeren épülne ki 0,90 milliárd forintért;
  • A Tokaj-Tiszabecs kerékpáros útvonal pedig 40 kilométeres lenne 0,6 milliárdért.

Tehát összesen 473 kilométernyi bringaútra most 23,81 milliárd becsült költséget számoltak. Ezt az összeget a 2017-es és a 2018-as költségvetésből biztosítanák, de megjegyzik, hogy ehhez még igyekeznek uniós forrásokat is mozgósítani.

De befejezik a bringás kilátó mellett Tiszafüred és Poroszló közötti szakaszt is. Itt a kerékpárút és a szükséges műtárgyak megvalósításához a következő két évben 3,5 milliárd forintot tesznek el.