Tarlós szerint 76,6 helyett csak 59 milliárdot kell majd visszafizetnie az országnak a 4-es metró ügye miatt

Tarlós István szerint 59 milliárd forintnyi lehet majd az az esetleges európai uniós büntetés, amelyet kiszabhatnak Magyarországra a 4-es metró beruházásának - az Európai Csalás Elleni Hivatal (OLAF) által feltárt - szabálytalanságai miatt.

A főpolgármester pénteki budapesti sajtótájékoztatóján kiemelte, a főváros teljes mellszélességgel a kormány mellett áll, és részt vesz "bármilyen legális jogi akcióban az esetleges visszafizetés mérséklésére".

Az ügyben az Európai Bizottság még nem hozott határozatot - jegyezte meg. Elmondta, a kormány által közölt 76,6 milliárd forintos büntetés "egy szélső érték, (...) nem valószínű, hogy realizálódna".

Ez "valójában inkább 59 milliárd" - tette hozzá a főpolgármester.

A BKV-nak és a DBR Projekt Igazgatóságnak (utóbbi BKV-s leánycég volt a projekt végrehajtója) vannak érvei arra, hogy ezt az összeget csökkenteni lehessen. Ezt a lehetőséget nem szabad kihagyni, vitatni kell az összeget, bármekkora is legyen.

Az OLAF-vizsgálat miatt felpörgött a politikai kommunikáció is: a Fidesz mindenáron szeretné bebizonyítani, hogy a korrupciós ügynek MSZP-s illetve SZDSZ-es szálai vannak, a metrót ugyanakkor még bőven építették a kormányváltás után is, és utalnak arra is jelek, hogy a Fidesz is benne volt a buliban. (A Fidesz egy ideig ellenezte a projektet, de 2006 után váltott, és mindent megszavazott a Közgyűlésben, hogy megépülhessen a metró.)

A magyar hatóságok is nyomoznak, egyelőre közszereplő gyanúsítottja nincs az ügynek. A metrót az első komolyabb becslések szerint 165 milliárdból építették volna. végül 452 milliárd forintnál állt meg a projekt.

Tarlós a budapesti olimpiát ellenző helyi népszavazási kezdeményezésre vonatkozó kérdés kapcsán azt kérte a fővárosiaktól, hogy aki szereti a várost, ne írja alá az aláírásgyűjtő ívet, mert az olimpiával Budapest jól járna.