Másfél év után durván rozsdásodnak az első körben felújított orosz metrószerelvények

Tbg
közlekedés
2017 december 06., 09:04
comments 468

Az alábbi fotók a BKV Kőér utcai telephelyén készültek november végén, a képeken az Ororszországból visszajött első három metrókocsik ajtajai látszanak (a vezérlő- és motorpótkocsik pályaszámai: 600/6000).

Jól látható, hogy a pandák (ez lett az új, illetve felújított orosz metrószerelvények beceneve), 1,5 évvel az átadás után már bőszen rozsdásodnak. A festékréteg alól kifolyó barnás lé másra nem enged következtetni.

photo_camera A Metrovagonmas által „felújított” metrókocsik első szériája 1,5 évvel az átadás után. Fotó: 444-olvasó

De nemcsak a rozsda aggasztó, hanem a láthatóan igénytelen munka, amit a gyártó végzett: sorjás, egyenetlen szinte minden részlete az orosz metrónak:

photo_camera A Metrovagonmas által „felújított” metrókocsik első szériája 1,5 évvel az átadás után. Fotó: 444-olvasó

Úgy tűnik ráadásul, hogy nemcsak a belső szerkezetet eszi már a rozsda, hanem az oldallemezek festéke alól is előbújt már, ami egy rosszabb minőségű személyautónál is legalább évek alatt történne meg. 

photo_camera A Metrovagonmas által „felújított” metrókocsik első szériája 1,5 évvel az átadás után. Fotó: 444-olvasó

Nem túl megnyugtatóak azok a repedések, amelyek a karosszérián, illetve annak borításán látszanak. A metrókocsikat épp azért újították fel, hogy a következő 30 évben ilyen kohószökevények ne közlekedjenek az alagútban:

photo_camera Forrás: Kanadai Hírlap

Ezek a pályaszámú kocsik voltak az első, amelyek az oroszokkal kötött rossz üzlet keretében elsőként megérkeztek Budapestre 2016. május utolsó napjaiban, és idén januárban álltak forgalomba:

photo_camera Fotó: Balogh Zoltán

Azt egyébként már a BKV sem cáfolja, hogy a felújítottak között vannak olyan szerelvények, amelyek valójában teljesen újak. A rozsdafoltok szempontjából mindegy is, hogy felújított vagy új szerelvényről van szó.

Az oroszokkal azért tudott Budapest üzletet csinálni, mert azáltal ki tudta zárni a versenyből az EU-s cégeket (a 2-es, 4-es vonalra szerelvényeket szállító Alstomot pl.), hogy felújításra írta ki a tendert.

Végül az új nyugati metrókocsiknál is drágábban készültek el az oroszok a metrókkal, tehát spórolni nem tudott a város a beruházással. Ha pedig valóban ilyen minőségben érkezik meg a 222. kocsi is 2018-ban, akkor kifejezetten rossz üzletet kötött Budapest. 

Az első új orosz metrók 2017 januárban álltak forgalomba, de sok probléma van az ajtók nyitásával, zárásával. Forrásunk szerint azóta az összes ajtómechanikát és a vezérlést is kicserélték, a Kőér utcai telephelyen pedig kiadás előtt 30-40-szer zárják, nyitják az ajtókat. Úgy tudjuk, nem az ajtók mechanikájával, hanem az automatikus vezérléssel akadtak problémák.

UPDATE: A BKK reagált, és azzal álltak elő, hogy még az is lehet, hogy az a rozsda igazából kosz, de ha mégis rozsda, akkor garanciális a javítás.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.