A fideszes médiabirodalom 100 hazugsága

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

A cikk 4 oldalas, az alján lehet lapozni.

51. Kifütyülték a himnuszt a tüntetők

Forrás: TV2 Tények

A Tények hazugságát, miszerint tüntetők kifütyülték volna a magyar himnuszt, egy órán belül vette át az Origo, a 888a Lokál, és a Ripost. (Az üzenetet másnap Kovács Zoltán kormányszóvivő és Kósa Lajos frakcióvezető ismételgették.)

52. Megvoltak a bizonyítékok arra, hogy Schmitt Pál nem csalt

Obersovszky Péter már évekkel a szolgamédia-holding kiépülése előtt, Fábián Barnát előrevetítve kérdezett alá Schmitt Pálnak, miután az akkori köztársasági elnöktől elvették a kisdoktori címét plágiumért. Az Obersovszky kezében lévő papírok semmit sem bizonyítottak, a Semmelweis Egyetem szenátusa kimondta az egyértelmű plágiumot.

53. Kálmán Olgával senki sem foglalkozik az országban

Andor Éva, az Origo főszerkesztőjének élettársa a Kálmán Olgát ekéző Origo-hírt konferálja fel a TV2-n.Fotó: TV2/Tények

„Tényleg azt hiszi, hogy van ember az országban, aki komolyan foglalkozik vele?” Az Origo a Hír Tv bedarálása előtti hónapokban erről írt az egyik cikkében a sok közül, cáfolva saját magát: Matolcsy Ádám lapja folyamatosan Kálmán Olgával foglalkozott.

54. Afrikaiakból álló bevándorlóbanda támadta meg egy prágai vendéglő pincéreit

Forrás: Origo

Az Origo áprilisban forrás nélkül hazudozott, de kiderült, hogy nem afrikai bevándorlóbanda, hanem legénybúcsúzó turisták keveredtek verekedésbe, közülük sem mindenki. A holland állampolgárok között akadt iráni, török, horvát és marokkói származású is.

55. Az LMP afgán szakértője a Migszolnál dolgozva segítette a bevándorlást

A hirado.hu „értesülését” a teljes fideszes média nyomta, hiába volt tele hazugsággal. Janan Mirwais – aki régóta magyar állampolgár, az óvodától kezdve a magyar iskolarendszerbe járó magyar jogász – sosem dolgozott a Migszolnál, ellenben Schmidt Mária közvetlen munkatársa volt.

56. Vona Gábor nem perelte be Terry Blacket, és nem ment el a tárgyalásra, mert félt tőle

Fotó: TV2 Tények

A kormánypárti médiában folyamatosan buzizott Vona Gábort rágalmazó Terry Blacket állandóan címlapon tartotta a propaganda, és persze azt, hogy Vona nem perelt, a TV2 anyagát szemléző Origo igazította helyre, arról pedig, hogy félt tőle, ezért nem ment el a tárgyalásra, a Magyar Idők ismerte el, hogy nem igaz. A Jobbik júliusban azt közölte, hogy addig több mint „130 sajtópert nyert a fideszes hazugsággyárak ellen”.

57. A Fidesz 23 százalékos tábora nagyobb, mint a bizonytalanok 38 százalékos szelete

Fotó: Horváth Bence

A Lokál 2016 nyarán ráadásul még azt is elrontotta, hogy a Fidesz a Századvég szerint nem 23, hanem 29 százalékon állt.

58. A 235 a 129-nek legalább a négyszerese

:D

59. 2,5 < 2,4 < 3,0 < 2,8 < 2,3 < 3,1 < 2,7 < 2,1

Forrás: lastdayofm1hirado.tumblr.com

Senki sem tudja az adatokat úgy elemezni, mint Szilágyi Béla, az ország leglelkesebb gazdasági szakembere. A számok makacs dolgok.

60. Szupersztárokkal készül kínai-kanadai-magyar film Budapesten

Október 3-án hozta le az Origo, hogy egy kínai-kanadai-magyar koprodukcióban készülő film forgatására hamarosan Budapestre érkezik Salma Hayek, Dakota Johnson és Ewan McGregor. De a projektről semmit sem lehet tudni, és az Index megkereste a színészeket is, akik közül Lucas Till munkatársai válaszoltak: nem is hallottak még a filmről, és Till jövő áprilisig nem is lesz elérhető, mert az új MacGyvert forgatja. Pedig a filmet az Origo szerint a hónap végén már forgatják is.

61. Kocsis-Cake Olivio elszólta magát: támogatják a tömeges migrációt

Forrás: Origo

Az Origo arról írt, hogy Kocsis Cake Olivio, a Párbeszéd országgyűlési képviselője az ATV-ben véletlenül elszólta magát, amikor azt mondta: „mi azt gondoljuk, azt kell elérni, hogy tömegesen elhagyják emberek a saját hazájukat, szülőföldjüket”. Csakhogy valójában – igaz, nyakatekerten, de – éppen ennek az ellenkezőjét mondta: „Mi azt gondoljuk, hogy azt kell elérni, hogy – tömegesen emberek elhagyják a saját országukat, szülőföldjüket – az Európai Uniónak, az Egyesült Államoknak és a világ összes fejlett, gazdag országának annak érdekében kell lépéseket tenni, hogy ne forduljon elő.” A manipulációt az Origo kénytelen volt helyreigazítani.

62. A szurkolók szerint Georges Leekens megérdemli a bizalmat

Fotó: Origo/Facebook

Az Origo márciusban vállalta a feladatot, és megmagyarázta, miért van rendben, hogy a magyar válogatott az új szövetségi kapitány bemutatkozó meccsén, hazai pályán kikapott a világ 136. válogatottjától, Kazahsztántól. Névtelenül nyilatkozó szurkolók nem valami életszerűt mondataira hivatkozva azt írták: „Az eredmény most még másodlagos. A szurkolók szerint a belga kapitány megérdemli a bizalmat.” Pedig még az M4Sport is be mert számolni arról, hogy a szurkolók fütyültek, és kritikus rigmust kiabáltak a magyar válogatott tagjainak. Georges Leekens szövetségi kapitányt három hónapon belül kirúgták.

63. Csalódott jobbikosok ragasztották le Vona kocsiját és a Jobbik plakátjait, csalódott jobbikosok csináltak kormánypárti üzeneteket terjesztő Facebook-oldalt, és csalódott jobbikosok mentek a Békemenetre

Forrás: Origo

Ezekről mind az Origo írt, de a SzegedMa is éppen jókor volt jó helyen. Hát ez nem éppen úgy néz ki, mint egy csalódott jobbikosok által szerkesztett Facebook-oldal, inkább pont olyan, mint a fideszes trollhadsereg bármelyik oldala.

64. Hadházy rendszeresen egyeztet Simicska Ádámmal az LMP és a Jobbik együttműködéséről egy, az LMP egyik irodájához közeli étteremben

A paktumhajós sztorinak újabb eleméről derült ki, hogy kamu, amikor a hirado.hu bevallotta: „Jelen cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy Hadházy Ákos rendszeresen egyeztet Simicska Ádámmal az LMP és Jobbik együttműködéséről egy, az LMP egyik irodájához közeli étteremben.”

65. Soros György civil szervezetei megpróbálják bevenni a magyar igazságszolgáltatást, és nyomást gyakorolnak a bírákra

Ezt még tavaly októberben írta az Origo, de idén még határozottabban állítják, holott januárban az Origónak egy interjúban arra a kérdésre, hogy Soros befolyásszerzési kísérleteivel kapcsolatban indult-e bírósági vizsgálat, maga az ellenzékiséggel vagy sorosizmussal nehezen vádolható Handó Tünde, Szájer József felesége válaszolta azt, hogy: „Nem indult vizsgálat, és erre nem is volt szükség. 2016-ban összesen 528 képzést szerveztünk 25 ezer résztvevővel, ehhez képest volt egy kétszer egy napos rendezvény, egy civil szervezet projektjének részeként a gyűlölet-bűncselekmények témájában. Ezen összesen 19 bíró és 20 ügyész vett részt. Ez nem jelent semmilyen veszélyt a bírói karra.” 

66. Gulyás Márton a bíróságról a PlanetRomeóra rohant, szelfivel ünnepelt

Az Origo és a Ripost tavaly személyes adatokat terjesztve próbálta lejáratni Gulyás Mártont, azt állítva: Gulyás Márton a tüntetés miatt kapott 72 órás elzárása után a bíróságról szabadulva egy meleg társkereső oldalra rohant, ahol szelfivel ünnepelt. Gulyás perelt a két terméknek együttesen 4,3 millió forintot kellett fizetnie. Gulyás a bíróságon elmondta, hogy a fotója ráadásul nem is valós idejű képet ábrázolt, legalább egy évvel korábban készült, a haja is láthatóan máshogy volt vágva, ráadásul nem is volt aktív aznap az oldalon.

67. Lehet, hogy a Momentum Róna Pétertől bérli a titkos pártközpontjának irodáját

Ezt vetette fel az Origo, aztán el is bukta a pert, mert ez ténykérdés, és nyilvános adatbázisból ellenőrizhették volna, hogy Róna Péteré-e az ingatlan, amiről írtak, márpedig nem az övé volt.

68. Több forrás arról beszélt, hogy mélyen érintette az állami munkavállalókat Hadházy lejáratókampánya, és személyesen is érezhető volt a lekezelő, sértő hozzáállása az állami cégek dolgozóinak napi munkájával szemben

Forrás: Origo

Ezt a reakciót találta ki az Origo névtelenül írt cikkének szerzője, miután hangfelvétel került ki arról, amint egy ügyintéző elismerte Hadházy Ákosnak, hogy sokkal kevesebb nemzeti konzultációs kérdőívet küldtek vissza, mint amennyivel a kormány dicsekszik. Az Origo ráadásul egy képaláírásban azt írta, a kormany.hu fotóján „a háttérben a nemzeti konzultációs íveket 500-ával gyűjtő dobozok” láthatók, Hadházy „mégis azt nyilatkozta, hogy az egész konzultáció kamu, nyilvántartás nincs, még egy kockás papír se”. Hadházy erre az Indexnek elmondta, hogy a mögötte, a falnál felstócolt dobozok mind üresek voltak, erre még rá is kérdezett ott, és mondták neki, hogy üresek, egy részük lapra össze is volt hajtva.

69. Bűncselekményt elkövetve, a recepciósokat megtévesztve jutottak be a kiadó épületébe, csalással, hamis adatok közlésével, illegálisan megszerezve egy belépőkártyát, hogy kamera előtt félemlítsék meg a Ripost nyugdíjasvédő újságíróit

Forrás: Origo

A Ripost, a TV2, az Origo és a közmédia is őrjöngött, amikor a Jobbik-közeli N1 Tv bement kamerával a Ripost szerkesztőségébe. A valóság ezzel szemben az, ahogy az a néha igen meredek módszerekkel dolgozó N1 Tv felvételén is látszott, hogy szó sem volt bűncselekményről vagy a portaszolgálat átveréséről, simán felengedték őket, Szilvási Péter pedig egyáltalán nem volt agresszív, kifejezetten udvariasan kérdezgetett.

70. Simicska Lajos fia az 5. lehet a Jobbik listáján

Forrás: Origo

Az Origo erről úgy írt a Ripostra hivatkozva, hogy az addigra már kénytelen volt helyreigazítani, nem csoda, hogy később az Origo is helyreigazított. Simicska Ádám pedig tényleg nem volt rajta a Jobbik listáján.

71. Szaakasvili 2008-ban George Bush akkori amerikai elnök biztatására belekezdett egy háborúba Oroszországgal

Ezt írta az Origo, amikor tavaly beszámolt arról, hogy Orbánt tüntetők fogadták Grúziában. Mintha az orosz-grúz háború nem orosz agresszió lett volna, amit maga Orbán Viktor is állított annak idején: „Olyasmi történt, amely a hidegháború vége óta nem fordult elő. A nyers erőpolitika birodalmi szemléletű és erejű érvényesítése, amelyet Oroszország most vállalt, az elmúlt 20 évben ismeretlen volt.”

72. A felcsúti kisvasút jegyeladásai szakemberek szerint nőnek, és ez azt mutatja, hogy a hosszútávon megtérül a fejlesztés

A veszteséges felcsúti kisvasútról a TV2 Tények Extra készített lelkendező riportot. A felcsúti kisvasút az augusztusi állapot szerint az elmúlt egy évben 8,2 millió forint veszteséget termelt, kétszer annyit, mint a működése első 14 hónapjában. 2018 májusában és júniusában összesen 10 napon is utasok nélkül jártak a vonatok. De hiába a veszteséges működés, a kormány nem tett le a tervéről, hogy Bicskéig meghosszabbítsa a 600 millió forint EU-s támogatásból épült nyomvonalat.

73. Spéder Zoltán még a kedvesével, élete társával is csak a nyílt utcán találkozik

Ezt állította a Ripost az azóta törölt (de itt elérhető) cikkében, amit a TV2 adása után közölt, és amiben Spéder Zoltánról egy olasz paparazzo által készített fotókat mutogatva azzal akarták lejáratni, hogy rövidnadrágot hord. Kunfalvi Nóra riportját éppen akkor adták le, amikor az állami hatóságok összehangolt támadást indítottak az üzletember érdekeltségei ellen. Spéder perelt is, több millió forintot nyert, a bíróság szerint ugyanis a Tényekben valótlan állításokat híreszteltek róla. A Ripost állítása, miszerint Spédert még a párjával is csak a nyílt utcán találkozik, nyilvánvalóan életszerűtlen hülyeség.

74. Egy tanú mondta el, Czeglédy Csaba hogyan vitte a pénzt cipősdobozban Gyurcsánynak

Fotó: TV2 Tények

A TV2 a választások előtt több műsorában is foglalkozott Czeglédy Csabával, az MSZP-hez és a DK-hoz is közel álló ügyvéd-politikus-üzletemberrel, aki ellen bűnszervezetben, üzletszerűen, különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó költségvetési csalás miatt folyt nyomozás, és ült előzetesben. A TV2 több riportjában hangzottak el meredek állítások arról, hogy Czeglédy cipősdobozban szállított készpénzzel fizetett le embereket Gyurcsánynak. A vádak forrása egy, csak sziluettként megjelenő, eltorzított hangú figura volt. Czeglédy perelt, és a bíróságon kiderült: a sziluett az éppen börtönben ülő Zuschlag információit mondta el, de ő nem lehetett az, tehát a „védett tanú” csakis egy statiszta lehetett.

75. A posta állta a sarat a karácsonyi csomagrohamban

Forrás: Origo

2017. január 16-án már a címében is erről számolt be az Origo: az interjúformában megjelenő közleményben Majláth Zsolt, a Magyar Posta operációs vezérigazgató-helyettese válaszolt a kérdésekre, de persze az el sem hangzott, ami a címben szerepelt. A valóság az, hogy a karácsony nagyon megviselte a Magyar Postát, az állami vállalat nem tudott megbirkózni a rengeteg csomaggal, és az ehhez hozzácsapott, rohamtempóban kézbesítendő, nyugdíjasoknak küldött Erzsébet-utalványokkal. Még januárban sem érkezett meg sok ajándék, Erzsébetvárosban január 9-én még az országos átlagnál is rosszabb volt a helyzet.