A fideszes médiabirodalom 100 hazugsága

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

A cikk 4 oldalas, az alján lehet lapozni.

76. Soros emberei veréssel kényszerítik a migránsokat a magyar határ felé

Forrás: Magyar Idők

Azt hagyjuk is, hogy mennyire gyanús volt maga a spontán migránstüntetés Belgrádban a kvótanépszavazás napján, de a Magyar Idők állítása, miszerint Soros emberei veréssel kényszerítették a migránsokat a magyar határ felé, egyértelmű hazugság. A szerb Blic, amire a Magyar Idők hivatkozott, azt írta, hogy a tüntetés idején egy parkban néhány migráns összeveszett pár másikkal, és ebből lett verekedés. „Soros embereinek” közük sem volt semmihez.

77. Egy jobbikos vállalkozó 5 millióval akarta lefizetni Terry Blacket, hogy vonja vissza a vádját, miszerint Vona Gábor meleg

Fotó: TV2 Tények

Ez történt tavaly tavasszal. Az ügyben még nem hirdettek ítéletet, de a Jobbik-közeli Alfahír szerint az alperesek egyelőre semmivel sem tudták alátámasztani a Vona Gáborral szembeni állításukat.

78. Soros olyan volt 1944-ben, mint a nürnbergi perben magyarázkodó náci fejesek

Forrás: Pesti Srácok

A Pesti Srácok indította el a fideszes médián végigsöprő, a 14 éves, az antiszemita tömeggyilkosok elől bujkáló, zsidó Soros Györgyről szóló sztorit, ami „a nürnbergi perben magyarázkodó bármely náci fejesnek is becsületére vált volna”: „Az 1944-es náci megszállás után az apa felosztotta a családját, hogy megmentse. Hamis okmányokat vásárolt mindenkinek, 14 éves fiát pedig a Mezőgazdasági Minisztérium megvesztegetett tisztviselőjére, egy Baumbach nevű emberre bízta, mintha annak a keresztfia lenne. Ez a tisztviselő azonban érdekes tevékenységbe csöppent bele. Miközben zakatolt az Edmund Veesenmayer és Adolf Eichmann vezette magyarországi holokauszt, a kis Schwartz György az ál-keresztapjával együtt razziákon vett részt, amelyek során zsidó vagyonokat foglaltak le.” Ahogy Soros mondta: „Akár ott voltam, akár nem, csak egy szemlélődő voltam, és a vagyont tőlem függetlenül elvették. Ezért nem volt semmi szerepem abban, hogy a vagyont elvették.” Aki szerint ez egyenértékű azzal, amit Alfred Rosenbergék tettek, az nyilván hazudik.

79. New York zsidósága kiállt Orbán Viktor mellett

Forrás: 888

Tavaly a United Orthodox Congregation of New York nevű szervezet kiállt Orbán Viktor mellett. Ez a gyakorlatilag ismeretlen szervezet maroknyi, szinte teljesen ismeretlen emberből áll, így nyilvánvalóan nem igaz (= hazug) az az állítás, hogy kiálltak volna Orbán mellett a New York-i zsidók. Németh Szilárd a hírt már egyenesen úgy interpretálta, hogy: „Kiállt Orbán Viktor mellett New York zsidósága”.

80. Szentpétervárra a rend kedvéért focit tiltó táblákat tettek ki

Forrás: Magyar Idők

Sima ostobaság volt, amit a Magyar Idők állított, de miután a hülyeségüket nem ismerték be, és nem közöltek javítást, ez is hazugsággá vált.

81. A Soros-alapítvány fénymásolóival szinte kizárólag liberális propagandát terjesztettek az 1980-as években

Ezt írta Jurák Kata a Magyar Időkben. Ez sem igaz, itt írtunk róla.

82. Varga-Bíró Tamásnak a megkérdezése és beleegyezése nélkül közölte a kuruc.info az írásait

Ezt állította a Pesti Srácok boggere és az Echo Tv akkori arca, aztán a neonáci portál – mármint a Kuruc.info – kitette a levelezésüket, ami bizonyította, hogy ez nem igaz. Varga-Bíró Tamás ezután elismerte, hogy nem volt igaz, amit a Pesti Srácokon írt, így kénytelen volt bocsánatot kérni, és a televíziós szereplésnek is búcsút mondott.

83. A háttérhatalom embereit képzik a CEU-n

Forrás: Magyar Idők

Ja, például Kovács Zoltán kormányszóvivőt.

84. A BBC megrajzolta a háttérhatalom kapcsolati hálóját

Forrás: Magyar Idők

Ezt elemezte a Magyar Idők és a Figyelő, pedig a BBC ábrája csak egy vicc volt. Azóta sem tették helyre.

85. 2500-an voltak az Újpest és a Vasas zárt kapus meccsén

Ezen nem igazán van mit magyarázni.

86. A hajléktalanok méltósága érdekében hozták meg a törvényt, ami bűncselekménnyé nyilvánította a hajléktalanságot

Ez hangzott el a Tényekben. Ezzel szemben az egyik első peren ez történt: „Oláh Kálmánné nem jelenhetett meg a bíróság épületében, az ugyanabban az épülettömbben lévő Gyorskocsi utcai fogdából kapcsolták egy monitoron keresztül. Ez nem rendkívüli eset volt, a korábban bíróság elé vitt hajléktalan embert is telekommunikációs eszközön át kapcsolták. Ezt a nő ügyvédje, Molnár Noémi is kifogásolta a tárgyalás során, szerintük járna a gyanúsítottnak a lehetőség, hogy személyesen is megjelenjen a tárgyalásán. A bíróság azonban ezt a kifogást elutasította. A megoldás, hogy monitoron keresztül lehessenek jelen a vádlottak, eddig maximum védett tanúk esetében fordult elő a bíróságokon, de ilyen típusú alkalmazását, amikor nem a vádlott kérte külön, csak most, a hajléktalanokra szabott szabálysértési törvény elemeként vezették be.” Aki szerint ez a törvény a hajléktalanok méltóságáról szól, az hazudik.

87. Akasztással fenyegették a momentumosok a civileket, akik tiltakoztak, mert Mécs Imre fia megsértette a vidékieket

Forrás: Magyar Idők

Mécs János, a Momentum akkori politikusa évekkel korábban írt a vidékiekről egy nyilvánvalóan ironikus szöveget, ebből csinált hetekig tartó „botrányt” az udvaribolond-média. A Fidesz a Momentum vidéki rendezvényeire magukat felháborodott civil tüntetőknek mondó fidelitasosokat küldött, majd ezt adta elő a fideszes médiavilág úgy, hogy az agresszív momentumosok akasztással fenyegették a tiltakozókat. A SzegedMa arról írt, hogy Szegeden egy nőt meg is fenyegettek, hogy a sálánál fogva akasztják fel, ha nem hallgat el, de ezt nem a „momentumosok” mondták, hanem egy idősebb úr, aki a fórumra érkezett, és pont a mozgalom helyi aktivistái próbálták csillapítani a kedélyeket.

88. Azelőtt írta meg az Origo, hogy balhé van Vona Gábor beszéde alatt, hogy Vona egyáltalán színpadra lépett volna

Forrás: Origo

Ez órákig pörgött az udvaribolond-médiában, miközben szó sem volt ilyesmiről. Egyébként tényleg felbukkant egy 30-40 fős társaság a megemlékezésen, de őket a rendőrök elküldték, és távoztak is a helyszínről bármiféle atrocitás nélkül még a rendezvény kezdete előtt.

89. Czeglédy Csaba Botka László megbízásából több 10 millió forinttal akarta elhallgattatni, megvesztegetni Szabó Bálintot

A Pesti Srácok – ami boldogan faggatta a mindig gyanúsakat nyilatkozó Szabó Bálintot – helyre is igazította a híresztelést. Ahogy több pert is elbuktak a Czeglédy-sztoriban.

90. A Kun-Mediátor-ügy MSZP-s és jobbikos botrány lehet

Fotó: TV2 Tények

Miután a Kun Mediátor-ügyet próbálták összekötni a Fidesszel, a szolgamédia igyekezett a botrányt az MSZP-re és a Jobbikra tolni. A Tények megszólaltatott egy karcagi urat, Béres Sándort, aki arról beszélt, hogy „az a hír járja a városban”, miszerint az Épkar támogatta a Jobbik kampányát. Csakhogy az Épkar vezetőjét az Alfahír Tiborcz Istvánnal kötötte össze, ráadásul Béres Sándor nem épp egy független megszólaló: a karcagi székhelyű Országos Nyugdíjas Polgári Egyesület, illetve helyi szervezetük, a Karcagi Nyugdíjas Polgári Egyesület elnöke. A már nevében is eléggé Fidesz-közelinek hangzó egyesület indulását Fazekas Sándor volt agrárminiszter még polgármesterként segítette, és pártoló tagként figyelemmel kíséri az ott folyó munkát. Elég gyanús az egész, bizonyíték pedig nem volt, így amíg az ellenkezője be nem bizonyosodik, ez is csak hazugság marad.

91. Törvénytelenül gyűjt aláírásokat a Momentum

Origo: „A 2017. december 5. napon az origo.hu-n megjelent »Törvénytelenül gyűjt aláírásokat a Momentum« című cikkünkben valótlanul állítottuk, hogy »a Momentumosok csak azzal a feltétellel engedték be a nyilvános fórumra a 'vendégeiket', amennyiben aláírásukkal – és persze személyes adataik megadásával – támogatták a népszavazási kezdeményezésüket«, továbbá, hogy »csak azt engedték be a fórumra, aki kitöltötte hiánytalanul az aláírásgyűjtő ívet, azaz akár akarata ellenére is támogatta a párt népszavazási kezdeményezését«. Valótlanul állítottuk továbbá, hogy »ha valaki kíváncsi volt a fórumra, köteles volt támogatni a 'nagyszerű', – egyébként a civiltörvény visszavonásáért indított – kezdeményezést –, hanem azért is aggályos, mert úgy kellett kiadnia a résztvevőknek a személyes adataikat, hogy egyébként vélhetően azt nem szerette volna, csak esetleg kíváncsi volt a párt ömlengéseire«. A valóság ezzel szemben az, hogy a fórumon való részvételnek nem volt feltétele a külföldről támogatott szervezetek átláthatóságáról szóló 2017. évi LXXVI. törvény visszavonásáról szóló népszavazási kezdeményezés támogatása, annak aláírása nem volt kötelező. A kezdeményezés aláírása önkéntes volt.”

92. A baloldali ellenzék pénzeli az Indexet

Kovács András csúcsformábanForrás: Origo

Miután az Index az olvasók támogatását kérte, és Szabó Tímea, a Párbeszéd frakcióvezetője közölte, hogy ő is küldött pénzt a lapnak, az Origo ebből levezette, hogy a baloldali ellenzék pénzeli az Indexet, amiről így kiderült, hogy nem független.

93. Az Auróra egy drogtanya

Forrás: Pesti Srácok

Az Auróra nem drogtanya – ahogy a Pesti Srácok hazudja –, hanem egy 8. kerületi szórakozóhely, nem hiába lehet nyitva még mindig.

94. Macron nem hagyja a nemzetállamoknak, hogy megvédjék a szuverenitásukat

Az Origo szeptemberben azt írta, Emmanuel Macron franca elnök kiírta a Twitterre: „Nem fogom hagyni a nemzetállamoknak, hogy megvédjék a szuverenitásukat.” Ez tökéletesen illeszkedik a Fidesz tematikájába, csakhogy Macron így fogalmazott: „I will not leave it to nationalists to defend sovereignty.” Ez pedig magyarul úgy van, hogy: „Nem fogom a nacionalistákra hagyni a szuverenitás védelmét.” Ez tehát teljesen mást jelent, nem a nemzetállamok ellen, hanem a szélsőjobboldal ellen szólal fel. Lehetséges, hogy a fidelitasos szerző, Bordács Bálint csak nem ért eléggé angolul, de miután ezt azóta sem javították, így már simán hazugság.

95. A nyílt utcán támadták meg a Fidesz segítőit Szegeden

Forrás: szegedma.hu

A Szegedma tavaly arról írt, hogy „a nyílt utcán támadták meg a Fidesz segítőit Szegeden”, „egy tizenöt fős társaság rontott neki a párt két női aktivistájának a belvárosban. Menekülniük kellett.” Csakhogy videó bizonyította, hogy az égvilágon senki sem támadta meg a fideszeseket, pusztán tőlük több méterre megálltak, és felolvastak nekik egy bekezdést a Btk.-ból.

96. Az MTA TK munkatársa évek óta úgy él adófizetői pénzen, hogy nem is publikált semmit

Schmidt Mária lapja a Bevándorlás, homoszexuálisok jogai és gendertudomány – ezek foglalkoztatják leginkább az MTA munkatársait című cikkében azt állította, amikt az MTA intézeteit igyekezett lejáratni, hogy Bene Márton politikatudós a tudományos eredményeiről keveset publikál, a legutóbbi tanulmánya 2016-os, vagyis úgy állították be, mint aki adófizetői pénzből élve közel 2 éve semmit sem csinált. Ehhez képest 2017-ben 8, idén júniusig 4 publikációja szerepelt a nyilvános akadémiai publikációs adatbázisban (MTMT), amit a Figyelő állítólag áttanulmányozott. A 12 tanulmányból 6 nemzetközi folyóiratban jelent meg, az egyik korábbi írásáért pedig 2017-ben elnyerte az MTA TK legjobb publikációjáért járó díjat. Az MTA TK Politikatudományi Intézet úgy fogalmazott: „a Figyelő által kipécézett kutatók között van a PTI nemzetközi publikációkban talán legsikeresebb munkatársa is, ami az MTMT nyilvános adatbázisából is kiderül”. Bene Márton a Facebookon jelezte a valótlanságra alapított manipulációt, mire másnap a rá vonatkozó rész eltűnt a Figyelőről, de addigra több honlap átvette a „hírt”, ezért a férfi pert indított.

97. Macron tagadja, hogy homoszexuális lenne

Forrás: 888

A kormánypárti média – ahogy Vona Gábort, úgy – Macront is lelkesen buzizza. (Úgy tűnik, a fideszes médiában már sajnos a homoszexualitás valami magyarázatra szoruló szégyenletes dolognak számít.) Amikor a Daily Mail arról írt, hogy Macron azt mondta, a verekedő testőrével nem volt szorosabb személyes kapcsolata, és azzal vicelt, hogy „nincsenek nála a francia atomfegyverek kódjai… nem volt a szeretőm”. A 888 mindezt úgy interpretálta, hogy: „Macron tagadja, hogy homoszexuális lenne.” Ilyesmit nem állított, bár ez nem is volt éppen kérdés.

98. A tiltakozások ellenére mecset épült Zuglóban Karácsony Gergely segítségével

Forrás: Origo

Karácsony Gergely, az MSZP-P miniszterelnök-jelöltjét a választás előtt azzal „vádolták”, hogy polgármesterként támogatta egy iszlám imaterem létrehozását Zuglóban. Karácsony erre elmondta, hogy: „Semmi közöm ehhez az ügyhöz, a zuglói önkormányzatnak semmilyen támogatása nem volt szükséges ahhoz, hogy magyarországi állampolgárok a vallásukat gyakorolják.” Azt is hozzátette, hogy Budapesten 12 ehhez hasonló vallási közösség működik, a zuglói ezek közül a legkisebb, a többi 11 fideszes vezetésű kerületben van. Ez nem zavarta azokat a fiatal férfiakat, akik aztán burkában jelentek meg az MSZP és a Párbeszéd rendezvényén.

99. A bécsiek kétharmada szerint Lázár Jánosnak van igaza

Forrás: Origo

Az Origo ezt írta, amikor beszámolt arról, hogy „az egyik legismertebb bécsi tömeglap a Kleine Zeitung” egy online szavazásban kérdezte, igaza van-e Lázár Jánosnak, aki Bécsben szörnyülködött, hogy sok ott a nem elég fehér ember. A válaszadók 69 százaléka mondta azt, hogy igen, ma már nem lehet gondtalanul sétálni a városban. A nem reprezentatív felmérésen valójában nem csak Bécs lakói, hanem bárki szavazhatott, ráadásul maga a lap sem bécsi, hanem grazi és klagenfurti központú. Egész egyszerűen hülyeség és hazugság, amit az Origo előadott.

100. Az Index, a 444, a HVG és a Magyar Narancs álhírgyártó oldalak

A Demeter Márta LMP-s képviselő – mint később kiderült, téves – információja alapján írt sajtóhírekre felhúzott M1-riport állítása óriási hazugság: a felsorolt újságok nem gyártanak álhíreket. Ezt az említett lapok átolvasása után onnan is tudom, hogy többnél is dolgoztam, és az Indexnél és a 444-nél sem láttam példát álhírgyártásra. Persze lehet inkább az udvaribolond-médiának hinni, de azzal kapcsolatban, hogy hazudott-e a nem Fidesz-közeli sajtó, a kormánypárti média még nem állt elő olyan listával, mint amilyen ez itt. (Címlapkép: Tbg)