Már csak néhány hét, és birtokba vehetik a budapestiek az 5-ös metrót

A H5-ös HÉV két szerelvénye SzentendrénFotó: Wikipedia

Az Index vette észre a III. kerület önkormányzat honlapján, hogy a budapesti közgyűlés által nemrég elfogadott Budapesti Mobilitási Terv „ átfogó fővárosi közlekedési fejlesztési koncepció” Óbudára nézve mennyi izgalmas, és jellegzetesen fővárosi innovációt tartalmaz.

A 2030-ig szóló tervben szó esik a szentendrei HÉV föld alá süllyesztéséről, a Bécsi úton közlekedő villamosforgalom meghosszabbításáról, továbbá egy Aquincumi hídról is. 

A dokumentum szerint az önkormányzat a H5-ös HÉV vonal fejlesztését érintő kormányhatározatok módosítását kezdeményezi annak érdekében, hogy metróüzemre alakítsák át a vonal Békásmegyer és a belváros közötti szakaszát; amit elsősorban a vasút utasforgalmának jelentősége indokol. És hogy ennek a jelentőségnek nyomatékot adjanak, Budapest döntött arról is, hogy ezt a vonalat 

„tekintettel annak fontosságára, utasforgalmának nagyságára, 2019. szeptember elsejétől a főváros M5-ös metróvonalaként hivatkozza, és felkéri a BKK-t a szükséges módosítások átvezetésére.”

Ami a további innovációk részleteit illeti: az 1-es villamost meghosszabbítják a Vörösvári út–Aranyvölgy szakaszon, és külvárosi végállomásánál P+R parkolót alakítanak majd ki (valamikor 2021 és 2025 között), továbbá villamosvonalat létesítenek a Pacsirtamező utcán is. Tervben van az Aquincum Duna-híd építése is, ami a Körvasút-menti körút kiépítésének része lesz. (Index