A 24.hu tulajdonosa szerint az Orbán-kormány az Index után az ő híroldalát próbálja levadászni

A 2018-as választás titkos története 84 színes oldalon.
Megveszem

Az Index után az internetes hírlap legnagyobb független konkurense, a 24.hu került az Orbán-kormány célkeresztjébe - nyilatkozta a hétvégén egy, a lengyel Onet híroldalnak és a Politicónak adott Skype-interjúban Varga Zoltán, annak a Centrál Médiacsoport nevű sajtóholdingnak tulajdonosa, aminek a 24.hu is a része.

Varga felidézte, hogy a kormányzat az általa irányított médiában az utóbbi időben összehangolt támadást indított cége, a Centrál Médiacsoport ellen és személyesen őellene. Arról jelentetnek meg cikkeket, „hogy nem fizetek adót, hogy rossz ember vagyok, hogy rosszul fizetem az alkalmazottaimat. (...) Megsértik a magánszférámat és minden nap szerepelek a tévében. (...) Szorongatnak, demotiválják az alkalmazottaimat és megpróbálják rávenni őket a felmondásra” – fogalmazott Varga a Politico cikke szerint. Hozzátéve, hogy:

„A független médiatermékek, mint az Index, a hatóságok szemében leküzdendő akadálynak számítanak.”

Az üzletemberre az utóbbi időben tényleg feltűnően rászállt a propagandamédia, becsületsértő-lejárató cikkeikben „Trükkös Zotyónak” nevezve őt.

Varga arra figyelmeztetett, hogy miután magyar kormány elindította az ország legnagyobb független online lapjának tönkretételét, most a második legnagyobb kerülhet sorra. Az üzletember szerint az is elképzelhető, hogy az Indexen jelennek még meg kritikus cikkek a kormányról, de a lapot legkésőbb a következő választások idejére már a kormány szája íze szerint fogják szerkeszteni és írni. (Varga ezt szombaton nyilatkozta, akkor még nem tudva, hogy másnap kiderül, az Indexet irányító Bodolai László új stábot próbál toborozni a felmondott szerkesztőség helyére, miközben a fideszes kormányvonalnak megfelelően gyurcsányista összeesküvésnek igyekszik beállítani a függetlenségét védő szerkesztőség és az általa  leváltott Dull Szabolcs főszerkesztő lépéseit.)

Arra kérdésre, hogy biztosan vége-e az Index függetlenségének, Varga azt válaszolta, hogy 100 százalékig biztos ebben.

A Politico felidézi, hogy a Varga-féle Central Média havonta 7,5 millió olvasót ér el, ebből 5 milliót online az összesen 19 webodalán keresztül. "Ez nagy és ijesztő szám a kormány szemében, ami fejfájást okoz nekik, mert az ő lapjaik sokkal kevesebb olvasót érnek el" - fogalmazott Varga.

A Politico azt is megemlítette, hogy a kormány két éve egy hozzá közelálló alapítványba gyűjtött össze nagyjából 500 sajtóterméket, nyomtatott lapokat, híroldalakat, tévé- és rádiócsatornákat. 

„Ezek csak ostoba kormánypropagandát közölnek és sugároznak” 

– mondta Varga Zoltán.

Arra a kérdésre, hogy az Index elfoglalása és a 24.hu esetleges elhallgattatása után maradna-e független média Magyarországon, Varga azt felelte, hogy 

„Feltétlenül. De sokkal kisebb.”

A 2018-as országgyűlési választáson elmaradt az ellenzéki összefogás, a Fidesz pedig újra kétharmados többséget szerzett. Az ide vezető titkos tárgyalásokról, és a színfalak mögött zajló belső küzdelmekről szól a MAKRO legfrissebb száma. Magyari Péter, a 444 egyik legismertebb oknyomozó újságírója hónapok át készített háttérinterjúkat a hazai politikai élet legbefolyásosabb szereplőivel, és ezek alapján keresi a választ a magyar demokrácia alapkérdésre: “Leváltható-e még választásokon a kormány?”

Megveszem a Makrót