Rupert Murdoch szerint semennyit sem ér a legfontosabb angol bulvárlapja

június 11., péntek 18:51

Óriási, 200 millió fontot kitevő veszteséget ért el a híres/hírhedt brit bulvárlap, a Sun - írja a Guardian. Ennek hatására a bulvárlap tulajdonosa, az ausztrál származású jobboldali média mogul, Rupert Murdoch nulla fontra írta le a Sun és a Sun on Sunday lapok értékét.

A Sun részben a koronavírus okozta válság miatt került ennyire nehéz helyzetbe. A járvány miatti forgalomcsökkenés és a reklámpiaci nehézségek viszont a Sun veszteségeinek csak 20 százalékáért felelősek. A veszteség legnagyobb részét, 164 millió fontot azok a jogi költségek okozták, amelyeket a lapnak azért kellett kifizetnie, mert kiderült, hogy a riporterek pár szaftos sztoriért több embernek is lehallgatták a telefonját, ami persze teljesen illegális.

Simon Hughes, a Sun lehallgatásainak egyik áldozata. Fotó: PAUL ELLIS/AFP

A lap ellen többen is pert indítottak, ilyen volt például Simon Hughes volt liberális parlamenti képviselő, aki szerint azért hackelték meg a telefonját a Sun riporterei, hogy kiderítsék, meleg-e. Ebben az ügyben a héten hoztak döntést, a lap kiadójának "jelentős összeget" kellett kifizetni a volt képviselőnek.

A Sun próbálta a veszteséget azzal kordában tartani, hogy elbocsátottak dolgozókat és 40 százalékkal visszavágták a marketing költségeket, de ez sem igazán segített. A Guardian cikke szerint a leírásról szóló pénzügyi jelentés alapján úgy tűnik, hogy a kiadó nem számít arra, hogy a Sun bármikor is nyereséges lesz a jövőben.