Sávokat szednek ki Párizs hatalmas körgyűrűjéből

külföld
2022 május 21., 06:52
comments 2

A 2024-es olimpia után Párizsban lezárhatnak két sávot az autóforgalom elől a belváros mellett elhaladó körgyűrűből, hogy ezzel csökkentsék a lég- és a zajszennyezést, írja a Bloomberg.

A terveket szerdán jelentette be Párizs polgármestere, Anne Hidalgo, akinek régi terve volt, hogy radikálisan átalakítsák a Boulevard Périphérique nevű városi körgyűrűt, ami a dugókról és a légszennyezésről ismert. A polgármester szerint a szürke gyűrűből egy zöld gyűrűt fognak csinálni: mindkét oldalon egy-egy sávot a taxiknak, buszoknak és a mentőknek, rendőröknek, tűzoltóknak lehet csak használni. A tervek szerint irányonként a jelenlegi négy sáv helyett három-három sáv marad majd meg, a felszabaduló 10 hektárnyi területre pedig fákat fognak telepíteni.

A jelenlegi helyzet
photo_camera A jelenlegi helyzet Fotó: Apur - Diane Berg
Tervek 2024-től
photo_camera Tervek 2024-től

A városvezetés ezen kívül gondolkozik azon, hogy 2030-ra további sávokat zárjanak le, hogy még több terület jusson a természetnek, illetve a bicikliseknek, de ebben még nem született döntés.

Hidalgo szerint szükség van ezekre a változásokra, mivel a szennyezés jelenlegi mértéke egyszerűen nem elfogadható. Hangsúlyozta, hogy a körgyűrű alapvető infrastruktúra, de 500 ezer közelben élő ember van kitéve az állandó lég- és zajszennyezésnek.

Potenciális tervek 2030-tól
photo_camera Potenciális tervek 2030-tól Fotó: Apur - Diane Berg

A körgyűrűt 1973-ban adták át, és azóta kritikák tárgya, mivel hatalmas forgalmat generál, rendszeresek a komoly dugók. Ráadásul más világvárosokhoz képest a Périphérique sokkal közelebb fekszik a városközponthoz, azaz az átmenő forgalmat is egészen belülre szívja. Ráadásul megnehezíti az átkelést is, elvágva egymástól a külsőbb kerületeket és Párizs történelmi belvárosát.

Hidalgo többek között épp a körgyűrű átalakításával kampányolt 2020-ban az újraválasztásért, de a szocialista polgármester eleve komoly erőket fektet az autóforgalom visszaszorításába, és a célja egy sokkal gyalogosbarátabb város létrehozása.

A lap megjegyzi, hogy a tervek kifejezetten népszerűen a körgyűrűn belül, a kívül eső negyedekben azonban közel sem ennyire jó a megítélése, mivel sokan attól tartanak, hogy az autóforgalom egy jelentős része így kijjebb, hozzájuk közel terelődik majd át.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.