Éjjel-nappal működő traffipaxokkal és alacsonyabb sebességhatárokkal csökkentené a halálos balesetek számát a Főváros

Budapest
2023 február 25., 12:15
comments 14

Nyilvánosságra hozta a Közlekedésbiztonsági Stratégia társadalmi egyeztetési változatát a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. - írja közleményében a Főpolgármesteri Hivatal.

A stratégia célja, hogy 2030-ig megfelezze, 2050-ig pedig nullára csökkentse a halálos közúti balesetek számát Budapesten.Ehhez rövid- és hosszabb távú javaslatokat is megfogalmaz a stratégia, amelyekkel javítani lehet a mostani helyzeten, amikor évtizedes távlatban átlagosan hetente meghal valaki a budapesti utakon. A stratégiának szomorú aktualitást ad a József körúton múlt vasárnap történt tragikus baleset, amikor egy ittas autós nagy sebességgel a villamosmegállónak ütközött, és halálra gázolt egy 23 éves lányt. A baleset után Karácsony Gergely már beszélt arról, hogy 24 órás sebességmérést vezetnének be a városban. A Főváros közleménye szerint 2011 és 2021 között 471 halálos áldozata van Budapesten a közlekedési baleseteknek, idén már az év első hat hetében tíz ember vesztette életét az utakon.

A 32-esek tere villamosmegálló, 2023. február 19-re virradó éjszaka egy gyorshajtó halálra gázolt egy várakozó, 23 éves nőt.
photo_camera A 32-esek tere villamosmegálló, 2023. február 19-re virradó éjszaka egy gyorshajtó halálra gázolt egy várakozó, 23 éves nőt. Fotó: Balogh Samu/Facebook

A rövid távú javaslatok között szerepel, hogy a városban legalább 100 helyszínen kell 24 órában működő sebességmérő kamerákat kihelyezni, amihez a rendőrség együttműködésére van szükség. Ezen kívül sok helyen, főleg a belvárosban csökkenteni kell a sebességhatárokat, ezért a Főváros kétszeresére növeli a védett lakóterületek (30-as és lakó-pihenő övezetek) kiterjedését, és alacsonyabb sebességhatárokat vezet be a belvárosban:

a Hungária gyűrűn belül maximum 50 km/h, a Nagykörúton és azon belül maximum 40 km/h sebességhatárt javasol a stratégia. Emellett azt is el kell érni, hogy pár éven belül a város 5240 gyalogátkelőhelye mind kifogástalan állapotban legyen, az elmúlt három évben már el is kezdték ezek felújítását. A stratégia emellett javaslatot tesz országos jogszabályok módosítására, hogy hosszabb távon nullára lehessen csökkenteni a közúti balesetek áldozatainak számát.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.