„Lázár úr, megint műszaki hiba miatt áll a vasúti közlekedés immár órák óta a fehérvári fővonal egyik vágányán. A peronkijelzők sötétek, az utasok az aluljáróban mást látnak a kijelzőn, mint amit a hangosbemondó mond fent” – írja Vitézy Dávid.
A fővárosi képviselő – akinek a tömegközlekedés a szakterülete – azt írja: „Ahogy szombaton, szerintem ma is lenne érdeklődés egy Lázárinfóra Kelenföldön, itt szerintem nem Ukrajnáról vagy a Prideról kérdeznék. Hanem például arról, hogy miért költ idén feleannyit a vasúti infrastruktúra karbantartására a kormány, mint tavaly? Miért vonta vissza az összes vasúti járműbeszerzést? Miért állította le az összes vasúti nagyberuházást?”
Vitézy szerint „bár el sem kezdődött még a nyári menetrend, de a május végén nagy csinnadrattával bejelentett »nem csak olcsóbb, de jobb« nyári üzem, az erre indított plakátkampány és a 10 pontos propaganda máris megbukott”.
A MÁV térképén valóban látszik némi késés a Dunántúlon:
Vitézy korábban megírta, hogy Lázár János szóbeli utasítást adott, hogy a jelentősen késő vonatokat el kell tüntetni az információs rendszerből, és amikor megkérdeztük az említett vonatokon ülő 444-olvasókat, ömlöttek a sztorik.
Miután a pénteki arcoskodás után szombaton az első nyári, ráadásul hosszú hétvégén sorompóhiba miatt fejre állt a MÁV, úgy döntöttek, erődemonstrációt tartanak: vasárnapra kirendeltek 300 buszt, kétharmadát a Déli Pályaudvarhoz, Kelenföldre és a pesti telephelyekre, egyharmadát a Balatonra. Hogy ennek mi értelme volt, miután a két sorompóhibát megjavították, az nem derült ki, az unatkozó buszsofőrök sem értették, hogy miért rántották be őket az ünnepi hétvégén, néhol azt is nehezen oldották meg, hogy vécére tudjanak menni.
A szombati káoszért Lázár János kiszervezte a bocsánatkérést, és megígérte, a teljes jegyárat visszatérítik az érintett utasoknak. Magyar Péter még saját magához képest is feltűnően aktívan ütötte Lázárt, viccelődve szólította fel lemondásra, és még énekelt is neki egy búcsúdalt.
Két konkrét balatoni járat az élő példája a jelenségre. Frissítés: a MÁV szerint ezeknél a vonatoknál is jár a kompenzáció.
Késéseltüntetéses csalás, járatszám-átírós csalás, 18 perces csalás és egy eltűnt vonat – Lázár János és a MÁV tényleg kitettek magukért a pünkösdi hosszú hétvégén. A 444 olvasóinak hátborzongató, izzasztó, dermesztő és tragikomikusan vicces élményei.
Nem könnyű eljutni a Balatonra Budapest irányából.
A vidékről Budapestre vezényelt járművezetők tétlenül nézelődnek az árnyékban, és nem értik, miért rendelték be őket Pünkösdvasárnap.
A buszok egy része a fóti Auchan parkolóban kénytelen várakozni, ahol nincs árnyékot adó fa, a mosdókat sem tudják használni, mert az áruház ünnep lévén zárva van.
24 órás késéssel fogott PR-akcióba a MÁV, bár nem derült ki, hogy annak mégis mi értelme volt.
A Siemens a hibás.
Felét ma, felét kedden fizetik vissza.