Bár még mindig nem világos, hogy egyáltalán megépül-e, egy friss kormányhatározat értelmében mostantól ingyenesen utazhatnak a közoktatásban tanulók a debreceni Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeumba. Jelen állás szerint ez egy autópálya melletti szántóföld meglátogatását jelenti. A határozatról Vitézy Dávid fővárosi képviselő, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője írt a Facebook-oldalán.
Az Közlekedési Múzeum Debrecenbe költöztetésének ötletét Lázár János építési és közlekedési miniszter dobta be, még tavaly májusban. Nem sokkal később már hivatalosan is áthelyezték a múzeum székhelyét a debreceni BMW gyár melletti pusztába, a Széchenyi utca 31. alá. Ez volt augusztusban, októberre már a látványtervek is készen voltak.
A múzeum elköltöztetésének leghangosabb kritikusai a fővárosi politika dinamit duója, Karácsony Gergely és Vitézy Dávid, de különösen az utóbbi. Vitézy szerint a múzeum elköltöztetése ellen számos érv szól, de ez a három a legfontosabb:
Nem véletlen, hogy Vitézy, aki egyébként maga is vezette egy ideig a Közlekedési Múzeumot, fel is kapta a fejét, amikor Lázár János az egyik vidéki fórumán, májusban, Keszthelyen arról beszélt:
„ha a társadalom úgy dönt, hogy Budapesten legyen a Közlekedési Múzeum, azt tudomásul veszem”,
és különben sem látja „a debreceniekben az elszántságot és másokban sem”.
Ennek ellenére Lázár minisztériuma június végén mégis kiírta a költözésről szóló építészeti tervpályázatot. A miniszter egyébként valami olyasmivel indokolja ezt az egészet, hogy nem fair, hogy Budapesten van az összes menő múzeum, ideje, hogy máshol is legyenek ilyen jellegű beruházások.
Eredetileg az volt a terv, hogy a Közlekedési Múzeum Budapesten, új helyszínen nyit újra, ehhez el is készültek a kiviteli tervek, de ezeket Lázárék Vitézy megfogalmazásában 3 évvel ezelőtt „kidobták”, annak ellenére, hogy elköltöttek rájuk 16 milliárd forintot. A debreceni épület hivatalosan 150 milliárd forintba kerül majd.
A BMW-gyár közelében építenék fel az új múzeumot.
A BMW-gyár melletti külterületen építenek múzeumot 150 milliárdért egy csak autóval megközelíthető helyen.
Az, hogy végül hogy fog kinézni, majd akkor derül ki, amikor megépült.
Egyre izgalmasabbak a Lázárinfók. A névadót fideszesek szembesítik valódi, napi problémákkal. Ismeretlen terep ez még Lázár Jánosnak is, aki szerint „nem méltányos és nem fair”, hogy Magyarországon 500 ezer embernek 140 ezer forint vagy kevesebb a nyugdíja.