„A tanév végétől főszezoni menetrend szerint működik a MÁV-csoport, az első, igazán erős forgalmú hétvégék tapasztalatai alapján pedig folyamatosan finomhangoljuk a nyári működésünket” - írja a MÁV közleményben.
Az említett tanév végi főszezon óta:
egymás után három hétvégén halt le a balatoni vonal egy tárnoki sorompóhiba miatt,
annyi késést hoztak össze, hogy június eleji bevezetése óta a csoport már 90 millió forintot fizetett vissza az utasoknak késési biztosításként,
leállították a térképes vonatinfót, hogy ne lehessen figyelni mennyit késnek a vonatok,
egy Szegedről Budapestre tartó vonatnak 4 órába telt felérni, mert egy tehervonatot húzott maga után,
legutóbb pedig egy egy idős nő fejére zuhant a lámpa a vonaton, ami miatt kórházba került.
De lássuk akkor mi lesz a finomhangolás, amit a MÁV-tól a továbbiakban láthatunk, azt írják:
„Betáraztunk például azokból a sorompóalkatrészekből, amelyek a pünkösdi hőségben meghibásodtak és zavarokat okoztak a balatoni fővonal közlekedésében.”
„Az idei szezonra megtízszereztük az erősítőbusz-flotta létszámát, de ezen a 200 db, „ugrásra kész” MÁVbuszon kívül további félszáz, vágányzári vonatpótlásra elkülönített jármű, illetve ugyanennyi, helyközi forgalomban közlekedő, de a nyári hétvégeken felszabaduló autóbusz is rövid időn belül átvezényelhető egy-egy haváriahelyzet helyszínére”.
„Az erősítő buszokat elsősorban a főváros és a Balaton közötti szakaszokra, a tó térségére, illetve a győri fővonal főbb beavatkozási pontjain tartjuk készenlétben, de összességében az ország 53 pontján készülünk tartalékkal, hogy bárhol következzen be esetleges forgalmi zavar a vasúti közlekedésben, azonnal be tudjunk avatkozni.”
„A legkritikusabb szakaszokra – például az 1-es vonal vágányzári területeire és a Balatonhoz – dízel tartalékmozdonyokat is vezényeltünk a térségbe az üzemzavarok gyors kezelésére”.
A bevethető flottát az Országos Haváriaközpont vezényli, amelynek megemelték a létszámát: a fődiszpécser mellett összesen 9 ügyeletes teljesít szolgálatot éjjel-nappal.
Négy, kiemelt balatoni helyszínen utasmenedzserek végzik az utasok tájékoztatását, támogatnak haváriahelyzet alatt.
Van klímaügyelet is: „azaz a járművek légkondicionáló berendezéseinek folyamatos monitorozása, de kísérleti jelleggel két Balaton IC-n wifis hőmérséklet-érzékelőket is telepítettünk, amelyek révén lehetőségünk van a belső hőmérséklet távoli, valós idejű nyomon követésére, szükség esetén pedig a lehető leggyorsabb beavatkozásra”.
Azt azért a közlemény végére odatették, hogy sajnos időjárási, műszaki vagy forgalmi helyzet a fenti óvintézkedések ellenére is kialakulhat, de mindent elkövetnek azért, hogy ezeket egyre hatékonyabban tudják kezelni.