Váratlanul kirúgták az Origo főszerkesztőjét

Felmondtak Sáling Gergőnek, az Origo főszerkesztőjének. Sáling a hírt kedd reggel jelenti be a szerkesztőségben.

saling

Információink szerint nem Sáling teljesítményével volt gond. A felmondás mögött régóta tartó politikai nyomás állhat a kormányzatot érintő cikkek miatt. Érezhető feszültséget okozott a szerkesztőség és a tulajdonos körül például az, hogy a választások idején az Origo (más lapokkal együtt) szolidaritást vállalt a 444, a Cink, a Hír 24 és a Magyar Narancs mellett, miután ezeket a lapokat nem engedték be a Fidesz választási rendezvényére. Az utolsó csepp azonban - bár ezt felmondásakor úgy tudjuk, hivatalosan nem mondták ki - Pethő András cikkei voltak Lázár János kétmilliós hotelszámlájáról (amiről egyébként csak peres úton sikerült adatokat szerezni).

Az, hogy Lázárt érzékenyen érintette az ügy, abból is egyértelmű volt, hogy a cikk megjelenése után sértett hangú közleményt adot ki, amelyben név szerint említette a cikk szerzőjét, Pethő Andrást.

„Mindenképpen szeretnék Pethő Andrásnak, az origo.hu újságírójának legalább a mai napon egy kis élvezetet szerezni, ezért a megnevezett utak során felhasznált két millió forintot rögvest az állami költségvetés rendelkezésére bocsátom” – nyilatkozta Lázár.

Sáling 2013 novembere óta volt az Origo főszerkesztője. 2002 óta dolgozott az újságnál, volt a Hírek rovat vezetője, 2011-től pedig főszerkesztő-helyettes.

A késő esti órákban megpróbáltuk elérni a kirúgott főszerkesztőt, de nem akart nyilatkozni.

(A szerző évekkel ezelőtt dolgozott az Origónál, közvetlen főnöke Sáling Gergő volt.)

További cikkeink
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.