Így lett a legrosszabb iskolából a legjobb iskola

Tbg
oktatás
2015 január 20., 07:06
comments 178

Egy michigani középiskola sikersztorijára hívja fel a figyelmet az Upworthy: a Clintondale az állam egyik legrosszabb eredményeivel büszkélkedő iskolája volt, mindössze a gyerekek 63%-a tudott továbbtanulni. Hiába próbálkoztak a tanárok sok mindennel, csak nem akartak az eredmények javulni.

Aztán az iskola igazgatójának, aki nem mellesleg baseballedző is, támadt egy ötlete: mi lenne, ha megfordítanák a gyerekek napi tízórás "munkájának" menetét? Az iskolában 6,3 órán át hallgatják a tananyagot, majd este, fáradtan, egyedül 3,5 órát töltenek azzal, hogy felhasználják a megszerzett tudást, és elkészítsék a házi feladatot.

Greg Green ezért azt találta ki, hogy megfordítják a dolgot: az iskolában a házi feladatokat csinálják meg együtt, tanulni, az ismereteket beszerezni pedig otthon kell majd.

Az elején, 2011-ben csak egy osztályban vezették be a módszert, hogy össze tudják hasonlítani a klasszikus metodikával.

Az eredmények viszont olyan jók lettek az iskolában házifeladatozó osztályban, hogy azóta az egész iskola áttért a fordított rendszerre. Azóta a diákok 80%-a tanul tovább, a középiskolát be nem fejezők száma pedig drasztikusan, 35%-ról 10%-ra esett vissza.

Az iskoláról a NationSwell készített videót:

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.