menu
search
account_circle

A Jófogás megvette az ex-Apród OLX-et

gazdaság
2015 február 13., 11:55

A Jófogás hatalmas és nagyon költséges küzdelmet folytatott a netes apróhirdetési piacért az utóbbi években az Apróddal, majd annak átbrandelése után az OLX-szel szemben. Először a Jófogás állt jobban, aztán az OLX, most viszont vége a harcnak, ugyanis a Jófogás norvég tulajdonosa (Schibsted) és az OLX dél-afrikai tulajdonosa (Naspers) megállapodtak a piac felosztásában.

Magyarországon megkapja OLX-et a Jófogás, Romániában és Portugáliában viszont az OLX tulajdonosa viszi a Jófogás tulajdonosának részlegeit,

derült ki a norvég cég negyedéves jelentéséből. Hogy igazán bonyolult legyen: a dél-afrikai Naspers lengyel leányvállalata, az Allegro Group az (ex-Apród) OLX, valamint a Vatera tulajdonosa is, ezért most az utóbbi is átkerülhet a Jófogás/Schibstedhez.

Logikus ez, hiszen mindkét cégnek jobban megéri a piaci felosztásával járó kvázi monopolhelyzet egy-egy országban, mint tovább ölni a pénzt az egymás elleni reklámkampányokba (a hvg.hu szerint a két cég évi másfél milliárd forintot költött reklámra). Az más kérdés, hogy a fogyasztók és az apróhirdetést feladók is jó fognak-e járni vele, hiszen versenytárs nélkül nyilván könnyebb lesz az apróhirdetőknek jutalékot emelni.

(Schibsted negyedéves jelentés.)

Kiemelt videóink

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.