Nem adott le vészjelzést a Germanwings gépe

katasztrófa
2015 március 25., 09:35
photo_camera AFP grafika

A repülőgép az utazómagasság elérése után három perccel kezdett egy igen meredek süllyedésbe.

Az A320-as 8 perc alatt ereszkedett 38 ezer lábról (11,582 méter) 11 ezer lábra (3,352 méter), mely 3,375 láb per perces süllyedést jelent.

Ez a leszállás előtti ereszkedés körülbelül kétszerese, de nem számít zuhanásnak az Airportal szakmai honlap szerint. Ha az utasok nem veszítették el az eszméletüket a nyomáskülönbségtől, akkor szinte biztos, hogy tisztában kellett lenniük vele, hogy valami nincs rendben. A gép magassága 6800 lábon (2070 méter) stabilizálódott, mielőtt nekiütközött a 2,700 méteres hegy oldalának.

A repülőgép sebessége végig 400 csomó volt, és a gép nem tért el a kijelölt iránytól.

A legrejtélyesebb részlet a balesettel kapcsolatban, hogy a repülőgép nem adott le vészjelzést és a vészjeladóba beprogramozott squawk is végig a járat számát mutatta. Ezt a pilóták átállították volna valamilyen hiba vagy gépeltérítés esetén. A süllyedés persze szokatlan volt, ezért a francia légiforgalmi irányítók többször próbálták hívni a gépet a normál és a vészhelyzeti frekvencián is.

A becsapódás helyszínéhez közel több falusi is látta a nagyon alacsonyan haladó repülőgépet, de egyik sem számolt be külsérelmi nyomról vagy füstről.

A Lufthansa és fapados leányvállalata, a Germanwings lecserélték a logóikat:

lufthansa

A két légitársaságnak, különösen a most egyik gépét elveszítő Germanwingsnek amúgy kiválóak a repülésbiztonsági mutatói. A 2002 óta repülő Germanwingsnek ez az első katasztrófája, Lufthansa repülőgép pedig utoljára 1979-ben zuhant le (egy teherszállító járat Brazíliában, Lufthansa utasszállító utoljára 1974-ben, Kenyában zuhant le).

A Nemzeti Sport egy szerencsés focicsapatról ír. A kurd bevándorlók által alapított, a svéd harmadosztályban játszó FF Dalkurd barcelonai edzőtáborozásból tartott hazafele. A repülőtéren düsseldörfi átszállással a Germanwings járatát ajánlották nekik, de a hosszú várakozási idő miatt inkább külön csoportokban, összesen háromféle útvonalon jutottak haza. Pont erre a gépre nem ült fel senki sem a csapatból.

Gépgalériánk a légikatasztrófáról, a mentésről és a gyászról.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.