Egy nyomós érv a kézírás mellett

Tbg
oktatás
2015 április 01., 19:04
comments 202

Érdekes kísérletet végzett a Princeton-i és egy Los Angeles-i egyetem két kutatója: arra voltak kíváncsiak, melyik esetben marad meg több a diákok fejében: ha kézzel papírra, vagy laptopba jegyzeteltek.

A feladat az volt, hogy meg kellett hallgatni egy TED-es előadást, majd fél, illetve egy órával később tesztet kellett írni belőle. A tesztben voltak egyszerű, tényre, adatra vonatkozó kérdések, de az előadás tartalmáról kifejtős kérdéseket is feltettek.

Íme az eredmény:

Screen_Shot_2014-06-03_at_4.55.00_PM

Bár jelentős különbség nem mutatkozott a ténybeli tudás visszaadásánál, a kifejtős kérdésekre adott esszészerű válaszoknál alaposan elhasaltak a laptoposok a kézzel jegyzetelőkhöz képest.

A különbség a két jegyzetelési mód között az, hogy amikor az ember laptoppal jegyzetel (és gyorsan tud gépelni) átalakul egy gyorsíróvá, jegyzőkönyv-vezetővé: csak leírja, amit hall, de nem rendszerezi, mint amikor valaki kézzel, lassaban, de tömörebben kénytelen fogalmazni.

Persze a jegyzet könnyen elveszik, a laptopban vagy egy felhőben tartott nót viszont jó eséllyel viszont megmarad: érdemes tehát a kézzel írt jegyzeket minél gyorsabban felvinni a laptopba.

A kutatásból készült tanulmányt (A toll királyabb, mint a billentyűzet), itt lehet elolvasni. (via MR, VOX)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.