2009-ben kezdték el felújítani a Városligeti Műjégpályát, 2012-ben is átadták, meg 2013 decemberben is, de valójában a mai napig nem fejezték be a munkákat rajta. A világ vicce volt, hogy kiderült, a műjégpálya és az épületegyüttes teljes, 4,9 milliárdos rekonstrukciója után a hűtőrendszer képtelen használható jeget előállítani 0 Celsius fölött pár fokkal, a pocsolyává vált műjég szinte többet volt zárva, mint nyitva.
A Főpolgármesteri Hivatal ma jelentette be, hogy a városligeti csónakázótavat nyárig nem töltik fel vízzel, mert fejlesztési munkák kezdődnek. Ezek célja, hogy a
"2015/16-os téli szezontól kezdődően a jég előállítását végző berendezések akár melegebb téli időjárási körülmények között is kiváló minőségű, sportolásra alkalmas jégfelületet legyenek képesek létrehozni".
A felújítás utáni utófejlesztés 472 millió forintba kerül.
Eredetileg 2010. december 30-án kellett volna a teljes kész, megnagyobbított felületű jégpályát, a felújított és részben újjáépített épületekkel. Ez természetesen csúszott, a kivitelező Hérosz Zrt. időközben csődbe ment, így más cégekkel fejezték be a munkákat. Állítólag a tervek is rosszak voltak, a kivitelezés is, a végeredmény pocsék lett. Tarlós István mindenféle pert helyezett kilátásba a Hérosz ellen, ezekkel nem tudni, hogy mi van.
A Főpolgármesteri Hivatal azt ígérte 2014 elején, (amikor sem szilveszterkor, sem újévkor nem lehetett korcsolyázni "az évszakhoz képest szokatlanul enyhe időjárás miatt"), hogy a következő szezonra rendbe hozzák a hűtési rendszert. Akkor egy héttel korábban fejeződött be a szezon a tervezettnél, de idén télen is hamarabb zárt be a jégpálya.
Azt már az eredetileg 4,9 milliárdos projekt (amibe 3,3 milliárdot az EU tette bele) végleges átadása előtt tudták a Városházán, hogy nincs rendben a hűtés. Egy 2013 március közbeszerzési pályázat kiírásában ez szerepel:
"A Városligeti Műjégpálya nemzetközi sportesemények megrendezésének helyszínéül is szolgál. Ezekre a versenyekre adott esetben + 10 Cº külső levegő hőmérséklet mellett napos, enyhe szeles időben sportolásra alkalmas jégfelületet kell biztosítani. A hűtéstechnológiai rendszert (a gépházat) a 2005 év során átalakították, a régi pályarendszerrel a kialakított gépház jól működött. A pályatestet és a szekunder hűtőkört a 2010-11 évi felújítás során átalakították. A tapasztalat azt mutatta, hogy az új rendszer nem tud a fenti alapfeladatnak megfelelően működni."
2013-ban pedig egy másik pályázaton a hűtéstechnikai rendszer javítására 35 millió forintért szerződtek.
A majdnem ötmilliárdos, évekig csúszó, és végül csak a megfelelő jég elkészítésre alkalmatlan projektet megmentő újabb pályázatra eredetileg 400 milliót szántak. Ebből lett aztán 472 millió.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.