"Előre nem látható okból előállt rendkívüli sürgősség"
indokolja, hogy a kormány nem nyílt, hanem zárt, meghívásos pályázaton választotta ki a "magyar reformok működnek" című új propagandakampányának nyerteseit. A Miniszterelnökség a 2011. évi CVIII. tv. 94.§ (2) bekezdés d) pontjára hivatkozott a Kreatívnak, ami a hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzésről szól, és a kiírásának a fenti feltétele van.
Magyarul a sürgősségre hivatkoznak, hogy miért nem hirdették meg az összes szereplő előtt a kevés munkával, de annál sokkal több profittal járó megbízást.
A médiavásárlást a korábban is sok kormányzati megbízást nyerő HG360 kapta, a grafikai tervezést pedig a Lounge Design kft. nyerte. Ugyanez a két cég vitte az eggyel ezelőtti, bevándorlóellenességet felfújó plakátkampányt, de már évek óta be vannak csatornázva az állami és államközeli szervekhez, cégekhez.
Na de vajon miért volt a kormánynak hirtelen ennyire sürgős a saját nagyszerűségéről költséges plakátkampányban beszámolnia?
Erre már nem válaszolt a Miniszterelnökség.
(Kreatív)