18

Figyelem, felnőtt tartalom!

Az általad letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek a kiskorúakra káros hatással lehetnek.

A pénz miatt nem lesz a Playboyban több meztelen nő

Média
2015 október 15., 23:39
photo_camera

Apám 40. születésnapjára kapott egy éves Playboy előfizetést a barátaitól "poénból".

Ez nem sokkal a rendszerváltás után történt, én 12 éves voltam. Az osztálytársaim nem hitték el, hogy nálunk meztelen csajos magazinok vannak csak úgy, egymás tetejére hányva a nagyszobában, a tévé melletti sarokban.

Sokáig a Playboyról és a már Magyarországon is fogható német Sat1, meg hasonló tévécsatornák szombat esti műsorairól hittem azt, hogy pornó.

Aztán később az egyik pajtásom szerzett egy ÖKM-et, és minden, amit addig gondoltam erről a témáról zárójelbe került.

Ez most nem csak azért tartozik ide, mert így érthető milyen személyes veszteségnek élem meg a Playboy irányváltását, hanem azért is, mert kiderül belőle:

még ~20 évvel ezelőtt is sokkal körülményesebb volt meztelen nők képeihez jutni, mint ma.

Márpedig az, hogy mostantól nem lesznek meztelen nők a Playboyban, elsősorban ezzel a változással függ össze.

Régen minden jobb volt

Amikor 1953-ban elindult a Playboy, akkor egyedül volt a piacán. Nem volt más olyan kiadvány, amiben meztelen nők voltak, ÉS nem ilyen pornómozi szintű holmi lett volna. (Megjegyzendő, hogy pornómoziból az Egyesült Államokban még az 1960-as évek elején is csak kb. 20 működött.) Egész egyszerűen körülményes volt szexképekhez jutni, pedig volt rá igény.

Ennek megfelelően a lap óriási üzleti siker lett, 1970-re 5 millió előfizetőjük volt.

A Playboy volt a szexiparnak a vállalható, sőt akkoriban trendinek gondolt része. Már akkor is volt az újságban valódi, izgalmas tartalom, az óriási elérés miatt Martin Luther King-től, Jimmy Carterig sokan adtak nekik interjút.

Az egész

"Ja, nem, én tényleg a cikkek miatt olvasom csak"

szöveg innen jön, nem teljesen alaptalanul.

The internet is for p0rn

A Playboy pozíciói a kábeltévé, az otthoni videólejátszók és az internet elterjedésével nagyon meggyengültek. Vagy szexvonalon mindenképpen.

Meztelen csajos képekért ma már tényleg teljesen felesleges pénzt fizetni, online a legextrémebb ízlésnek megfelelő pornó is pár perc alatt ingyen elérhető. Valószínűleg már a 12 évesek között is hülyének néznék, aki fényes papírra nyomatott állóképekre akarja kiverni.

Ez Egyesült Államokban még mindig van 800 ezer előfizetőjük, de azok vagy tényleg a cikkekre mennek, vagy eleve csak a fényes papírra áll fel nekik.

A szexügyben elvesztett versenyt egyébként a cégnél már tavaly észrevették, és a weboldalról akkor levették a meztelen csajos képeket.

Ennek hatására a forgalom megnégyszereződött, a látogatók átlagos életkora 47-ről 30 évesre csökkent.

Ez óriási gurítás.

Persze nincs arról szó, hogy ne lehetne az oldalon nőket nézegetni, csak van rajtuk fehérnemű, ahogy a többi férfimagazinban is, és a fotókon nincs se mellbimbó, se pina.

photo_camera

Külsőre is, tartalmilag is egyértelműen a Vice-ra akarnak hasonlítani.

Mára a playboy.com-ból olyan férfi életmód oldal lett, amit simán lehet akár a szigorúbb munkahelyekről is nézegetni.

Vagy akár Kínából.

Kínában a Playboy a "legmenőbb" márka

Kínában a cenzúra nem csak a politikai természetű dolgokra vonatkozik, az országban a pornográfia is tiltott dolog. Ehhez képest (vagy éppen ezért) a Playboy nagyon menő márkának számít.

Mert hogy a cég nem csak újságot, meg weboldalt csinált, van nyuszis logós ruha, ékszer, parfüm, szemüveg.

Ezekből nagyon sok pénzt lehet keresni, az éves szinten másfél milliárd dollárt verdeső márkázott mindenből jövő bevétel harmada Kínából érkezik.

Joggal számolhatnak arra a cégnél, hogy ha a Kínában tiltott és máshol legalább is képmutató távolságtartással kezelt szexes vonalról ellépnek, akkor még könnyebb lesz a többi termékkel piacot szerezni.Ebben a meztelen nők kivezetése után a magazin is fontos, még szélesebb körben, például Kínában is bevethető eszköz lesz.

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.