A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság bemutatja: ilyen a Tökéletes Webáruház

INTERNET
2015 december 09., 06:32
comments 359

A webes vásárlásnak rengeteg előnye van a boltban való tülekedéshez képest, de hogy mennyi előnye, azt mindeddig csak elképzelni lehetett olyan, való világból vett példák alapján, mint a milliárdos forgalmat bonyolító Amazon, Ebay vagy az Aliexpress. 

Na de hogy milyen lenne az ideális webáruház? 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság most fogta magát, és áldozatos munkával létrehozta a Nemzeti Mintawebáruházat, ami utat mutat minden digitális kereskedőnek. Ha csak annyit teszel, hogy fogod magad, és lemásolod a Fogyasztóvédelmi Hatóság mintawebáruházát, garantált az üzleti siker, dől a profit, ráadásul biztos lehetsz benne, hogy mindent a hatályos törvényeknek megfelelően csinálsz. Igaz?

Na, akkor lássuk, hogyan készítsd el a tökéletes webáruházat!

1. Kezdődjön az egész egy kurva nagy popup-ablakkal, amit senki nem olvas el, de mindenképpen be kell csukni! Ez azonnal elriasztja az impulse buyereket.

photo_camera

2. A nyitólapon mindenképpen legyen egy hosszú üdvözlet, aminek az a címe, hogy Üdvözöljük (minta)webáruházunkban!

Tudományos kísérletek bizonyítják, hogy ha a webes vásárlót nem üdvözlik hosszasan, nem fog vásárolni, hanem sarkon fordul, és továbbáll.

photo_camera

3. A legaláján legyen egy picike gomb, hogy "Irány a webshop!"

Ez fontos, mert ezzel tereled a potenciális vásárlót a termékek felé! Vigyázz, ha nincs ilyen gomb, nem tudsz eladni semmit! 

photo_camera

4. Fontos, hogy a termékeket a megfelelő kategóriákba csoportosítsd!

A kereskedelemben alapszabály: gondolkozz a vásárló fejével! Mire lehet szüksége? Mit akar vajon könnyen, gyorsan megtalálni? Ennek alapján alakítsd ki termékkategóriáidat! Az első kategória legyen az, hogy "Jótállás köteles termékek", a második a "Nem jótállás köteles termék", hiszen vásárlóid ezeket keresik leginkább. Minél több helyesírási hibát rejtesz el a kategóriákban, annál vonzóbb lesz a webáruházad!

Fontos még a "Minőségét rövid ideig megőrző termék" nevű kategória, állítólag ez az egyik legnépszerűbb termékkategória! Később kialakíthatsz olyan kategóriákat, mint a "Fogyasztóvédelmi törvény részleges hatálya alá nem eső termékek", esetleg a "Gazdasági Versenyhivatal Belgazdasági Főosztálya által ideiglenesen jóváhagyott termékek", valamint az "Egyéb".

photo_camera

5. A termékeket mindig szigorúan fogyasztóvédelmi szempontok alapján mutasd be!

Azt gondolnád, egy fekete csipkebugyinál az a legfontosabb, hogy mennyire kényelmes, esetleg milyen márkájú, vagy hogy néz ki. Súlyos tévedés! A fekete csipkebugyi helyes bemutatása: "Higiéniai termék esetében nem gyakorolható az elállási jog, ha a fogyasztó a terméket védő zárt csomagolást felbontotta".

photo_camera

6. Vakbarát verziót ne feledd!

Mindenképpen legyen egy olyan változat, ahol fekete alapon fehér betűkkel olvasható, ami egyébként fehér alapon fekete. A vakok köztudomásúan jobban látják a fekete alapon fehér betűket, mint fordítva. 

photo_camera

7. A Google Analytics mérőkódot helyezd el az oldalon ügyesen, de vigyázz arra, hogy az adatgyűjtésről vásárlóidat ne értesítsd! Mi közük hozzá? 

photo_camera

8. Ha teheted, webáruházadat pályázati pénzből valósítsd meg, majd egy 53 dolláros, kész template-t használj!

Ha az "ÁROP-1.2.24-2014-2014-0001 - a fogyasztóvédelmi intézményrendszer szervezeti fejlesztése" pályázati pénzekhez  mégsem férsz hozzá, 53 dollárod akkor is akadhat erre a célra. A a Joomla Vinna Bonnie- Template-je a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnak megfelel, neked is pont jó lesz!

photo_camera

9. Jó webkereskedést, hatalmas profitot!

photo_camera

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.