Félmilliárd forintnyi közpénbe került a rendkívül népszerűtlenre (sótlanra) sikerült menzareform kommunikációja, derítette ki a Hvg online. A pénz nagy része a Debreceni Egyetemhez került, ami többek között reklámfilmet forgatott a gyerekeknek arról, hogy nyugodjanak meg, előbb-utóbb majd megszokják a sótlan ételt.
A Hvg közérdekű adatigénylés keretében kérte az egyetemet, hogy mondja már el, mégis mi került mindezen félmilliárd forintba. Az egyetem két részletben válaszolt (az első választ a Hvg nem tartotta kielégítőnek). A válaszokból kiderül, hogy a projekt három hónap alatt zajlott le, az egyetem a félmilliárdból 400 milliót költött el az információs kampányra (a maradék kilencven milliót a partnereknél kell keresni).
A kifejezetlen népszerűtlen menzareform népszerűsítésére az egyetem által költött 400 millió forint egy részét a szokásos dolgokra (projektelőkészítés: 3,7 millió, projektmenedzsment:10,5 millió forint, szakmai megvalósítás:118 millió) ment el.
A legnagyobb, 251 milliós tétel tartalmazza többek között a menzareformot népszerűsítő reklámfilmek elkészítését, amelyek a Reform Menza nevű felhasználó töltött fel a Youtube-ra. Összesen két feliratkozója van, a nyolc darab reklámfilmet egyenként pár tucatnyian látták, a Társadalmi célú reklám -2. címűt például 54-en, a Szakmai célcsoport -2-t összesen 23-an. A reklámfilmek az elmúlt 1-2 hónapban kerültek fel a Youtube-ra, össznézőszámuk nem éri el az 500-at.
Én az általános iskolásoknak szóló, tízperces agyzsibbasztót választottam, ami arról szól, hogy szuperhős leszel, mint a szüleid, ha napi ötször eszel, fogyasztasz fehérjét, szénhidrátot és különböző színű gyümölcsöket. Akkor adtam fel, kábé a közepénél, amikor a szuperhősképző manó egy félkilós disznózsírtömbön fekve magyarázza, miért rossz a zsír. Íme:
A további reklámfilmek itt találhatók, jó szórakozást, eredményekben gazdag menzareformot kívánok!
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.