Az atomerőműkampány harmada Habony Árpád zsebébe ment

Az Átlátszó.hu kikérte az MVM Zrt. paksi atomerőművet népszerűsítő reklám- és sajtókampányának adatait, médiatermékekre lebontva, és meg is kapta.

A táblázat rendkívül érdekes, kiderül belőle, hogy az állami tulajdonú MVM összesen 379,8 millió forintot költött a kampányra, ezen belül – ha a plakátkampányt és a közmédiát kivonjuk – a sajtóra 213,7 millió forint jutott. Ennek több, mint a felét,

114 259 754 forintot költöttek el a Habony Árpád cégéhez tartozó médiatermékeknél,

további 13 461 797 forintot pedig kizárólag állami hirdetésekből élő sajtóban.

A táblán a felső három médiatermék képezi a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó Modern Media Group tulajdonát. A részletes táblázatot itt találja, érdemes megnézni, tényleg nagyon érdekes!

A Lokál például egyetlen kétoldalas mellékletért kevés híján 20 millió forintot kapott az adófizetők pénzéből, egy másik, négyoldalas mellékletért szintén közel húszmilliót. Erről van szó:

A Habony-termékekhez képest aprópénzt kapott a többi kormányközelinek tartott sajtótermék (Magyar Idők, a pestisracok.hu vagy a ripost.hu) is, ahogy a vezető, sok ember által olvasott hírportáloknál is lényegesen kevesebb pénzt költött el az MVM. Közterületi plakátokra, hirdetésekre 93 millió forintot költöttek a kampány kiötlői.

A Simicska-birodalomhoz tartozó médiánál (Magyar Nemzet, HírTv, Class Fm, Lánchíd rádió) és a Fideszhez egyáltalán nem kötődő cégeknél (HVG, RTL Klub, 24.hu) egy fillért sem költöttek.

(Átlátszó / Kreatív)

További cikkeink
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.