Kapaszkodj meg világ: direkt nem készült el a pályázat beadására a budapesti olimpia logója

Szerdán éjfélig kellett beadni a 2024-es olimpia és paralimpia első pályázati anyagát. Budapest is beadta a sajátját, Los Angeleshez, Rómához és Párizshoz hasonlóan. Itt érhető el angolul és franciául.

Arról, hogy mit kellett megugrani ebben a körben, Borkai Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság elnöke azt mondta: 

"Ebben nem szerepelnek olyan jellegű konkrétumok, amelyeket ne lehetne módosítani a későbbiek folyamán, ez egy beugró. Csak elszúrni lehet, itt még nem tudunk előnyt szerezni".

Erre mi történik? A világ keresi, de nem találja a budapesti pályázat logóját. A Sky Sports például ezért kénytelen volt fabrikálni egyet.

Megnéztük, van külön pályázat a budapesti olimpia arculatára: a Magyar Olimpiai Bizottság a Design Terminállal fogott össze, és hirdette meg. Annyira nem volt sürgős a dolog, hogy a határidőt meg is hosszabbították január 29-éig. 

Forrás: olimpia.designterminal.hu

De ha bárki azt gondolná, hogy kínos már rögtön az első pályázatnál nem elkészülni valamivel, ami a konkurenciának nem jelentett gondot, pláne egy arculattal, nem mondjuk egy atlétikai stadionnal, az óriásit téved.

Rózsa Iván, a Budapest2024 olimpiai pályázat kommunikációs vezetője ugyanis lapunknak elmondta: direkt nem készültünk el a logóval, annak hiányát pedig csak a konkurencia fújja fel. 

Merthogy a Budapest2024 nem egy nagy nemzetközi céggel tervezteti meg a logót, mint a többiek, hanem nyílt pályázaton fiatal tervezőknek adnak lehetőséget a teljes arculatra. 100 pályázó 180 munkát küldött be, ezek közül a legjobb hatot már kiválasztották, ezek közül a következő hetekben a zsűri dönt majd a győztesről. Nem sok grafikus szakember fog róla vitatkozni:

Forrás: olimpia.designterminal.hu

Rózsa szerint egyébként sem volt semmilyen kötelezettség vagy előírás, hogy mikorra kell elkészülni az arculattal. 

Arra a felvetésre, hogy azért a konkurencia mégiscsak elkészült vele a pályázat beadására, Rózsa azt mondta: "Budapest másik pályán játszik, másként akarunk szerepelni". Szerinte most megkaptuk a figyelmet, és mindenki kíváncsi arra, hogy ezek után milyen arculattal állunk majd elő. Egyébként pedig az a fontos, hogy tartalmilag milyen a pályázat, márpedig abban erősek vagyunk. 

Rózsa azt mondta, hogy a nemzetközi olimpiai bizottság célja az olcsóbb, fenntarthatóbb olimpia megrendezése. Lehet, hogy mások óriási felhajtást kerítenek a pályázat köré, mi ebben is szerényebbek akarunk maradni. Míg a többiek már erős PR-kampányt nyomnak, mi csak később fogjuk azt beindítani, és sokkal olcsóbban, mint a vetélytársak.

Valóban, az arculati pályázat győztese kerek egymillió forintot kap majd. A teljes Budapest2024 pályázat arculatának megtervezéséért. 

További cikkeink
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.