A tanárok negyede sem tanítana jövőre az új, központi tankönyvekből

oktatás
2016 május 24., 04:22

A Magyar Nemzet hozzájutott ahhoz a felméréshez, amiben a tanárokat kérdezi a kísérleti, fejlesztés alatt álló tankönyvekről az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. Az eredmény katasztrofális:

csak a tanárok 22,7 százaléka használná szívesen jövőre is azt a tankönyvet,

amit idén megismert. Az Intézet 27 taneszközről gyűjtött visszajelzései szerint a pedagógusok 55 százaléka akkor használna az adott könyvet, ha jelentősen átdolgoznák , 22,3 százaléknyian viszont soha többet nem vennék kezükbe azokat.

Elsõ osztályos diák ásít a budapesti Szenczi Molnár Albert Református Általános Iskolában 2014. szeptember 1-jén. Megkezdõdött a tanítás az iskolákban, az összes évfolyamon mintegy 1 millió 267 ezer diák kezdte meg tanulmányait az új tanévben. (Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI)
photo_camera Fotó: Koszticsák Szilárd / MTI

A leggyűlöltebb könyv az első osztályos környezetismeret-tankönyv lett:

a kérdőívekre válaszoló tanárok 7 százaléka látná szívesen szeptember is az alkotást.

A kritikák szerint a könyvnek nincs logikai íve, a grafikák, ábrák kritikán aluliak, a nyelvezete pedig túl elvont egy ilyen korú gyereknek. A második osztályos környezetkönyv már jobban sikerült, a tanítók 21 százalékának tetszett, igaz, a gyerekek értékelése szerint

„furcsák a képek, vagyis nem mindig lehet felismerni a rajtuk szereplő állatokat.”

(mno.hu)

Kommentek

Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.