A Magyar Nemzet jutott hozzá egy levélhez, ami szerint egyelőre lekerül a napirendről a felcsúti kisvasút Etyekig történő meghosszabbítása. A Bicske-Etyek nyomvonalat úgy tervezték meg, hogy az túl közel ment volna házakhoz, aminek a helyiek nem örültek. Sőt, van olyan etyeki lakos, akinek a telke végébe egy állomást terveztek. Tessely Zoltán, Etyek, Szent László- és Váli-völgy területfejlesztéséért felelős miniszterelnöki biztos a lakossági tiltakozásra reagálva levelet írt az etyeki polgármesternek, Garaguly Tibornak, és azt "kérte", ha új nyomvonalat szeretne a település, akkor készítse el saját költségén annak terveit.
De az etyeki vonal egyelőre lekerült a napirendről, írta levelében Tessely, mert a Bicske-Felcsút, illetve Alcsútdobozi Arborétum–Vértesacsa–Lovasberény szárny megépítése került előtérbe. A Bicske-Etyek közti vonal amúgy 8 milliárdba, a felcsúti ághoz kötése 1 milliárdba került volna, miközben a Speciálterv Kft. megvalósíthatósági tanulmánya szerint a két város között naponta nyolcvanan utaznak busszal. A dolgozat szerint így
évi 28,6 millió forintos hiányt termelt volna a kisvonat.
Eddig 850 milliót költöttek az 5,7 kilométer hosszú vonalra, amin három állomás van: kettő Felcsúton, egy Alcsútdobozon.
Kommentek
Közösségünk messze túlnyomó többségének jószándéka és minden moderációs igyekezetünk ellenére cikkeink alatt időről-időre a kollégáinkat durván sértő, bántó megjegyzések jelentek meg.
Hosszas mérlegelés és a lehetőségeink alapos vizsgálata után úgy döntöttünk, hogy a jövőben a közösségépítés más útjait támogatjuk, és a cikkek alatti kommentelés lehetőségét megszüntetjük. Közösség és Belső kör csomaggal rendelkező előfizetőinket továbbra is várjuk zárt Facebook csoportunkba, a Közértbe, ahol hozzászólhatnak a cikkeinkhez, és kérdezhetnek a szerzőinktől is.