„Rajtam öt évig röhögtek, ma már nem röhög senki”

„Szóval így néz ki egy egyetem! :DDDDD”

Csütörtök este 500 diák töltötte meg a Közgáz legnagyobb előadóját, és egyáltalán nem röhögni ültek be, hanem hogy megismerjék a két lábon járó, megtestesült, földre szállott Facebook-fal, a lájkszippantó szörnyeteg, Kasza Tibor mesébe illő sikerének titkát.

Az ország legsikeresebb közösségimédia-vállalkozója úgy pörgött fel a Corvinus katedrájára, mint egy bezselézett búgócsiga.

A Crystal zenekar egykori frontemberének Facebook-oldalát majdnem 800 ezren követik, és miközben a magyar médiapiac döglődik, addig ő szárnyal, tarol, kaszál. Komplett szerkesztőségek által előállított újságokat képes egyedül a médiaverseny élvonalába repíteni, szinte bármilyen terméket, rendezvényt, szolgáltatást sikeressé tud tenni, és milliós nézettségű televíziók kérnek tőle promóciót műsoraikhoz.

Egy köpésre vagyunk attól, hogy eldöntse egy országgyűlési választás végkimenetelét. Kasza Tibor két év alatt egy új hatalmi ág lett.

„Hogy mennyit keresek? Mondhatnék összeget, de nem akarlak titeket zavarba hozni. :DDDDDD”

Nem csak a hallgatókat érdekelte, hogyan lehet pusztán facebookozással gazdaggá és ismertté válni. Az előadásra beszivárogtak az újságírókon túl a multik managerei is. A telekomosok például stréber diákként ültek a padban, és szívták magukba a tudást.

Kasza saját sikerének titkos algoritmusát lájvban szórta szét. Repkedtek az életre kelt posztok, szelfik, kommentek, mémek, életigazságok, emotikonok és a személyre szóló privi üzenetek.

A lényeg: ahogy hidegburkolni sem móka egész nap, úgy a profi facebookozás sem poén. Ez egy főállás, munkahely, 10-12 órás meló, de úgy, hogy közben belerohad a kezedbe a telefon.

Kasza professzor nem volt irigy, elárulta, hogy nem az számít, mennyi a követők száma. Persze 300-400 ezer, mint kritikus tömeg, alapvetően szükséges, de a legtöbb hírességnek hiába van óriási tábora, nem tud vele mit kezdeni, nem tud a posztjaira forgalmat irányítani, nem tud belőle profitálni, mert vakok, el vannak tévedve. Nem fogják fel, hogy micsoda hatalom van a kezükben. Kasza nem győzi hangsúlyozni, hogy a tömeget mozgatni kell, nevelni, irányítani, és ha megszerezted a befolyást, azt tehetsz velük, amit akarsz. De ehhez bizonyos szabályokat szigorúan be kell tartani.

A Kasza-tízparancsolat

  1. A trollokat azonnal ki kell baszni, mert elkúrják a hangulatot.
  2. Szigorúan kell moderálni.
  3. Mindent el lehet lopni, ami egyszer felkerült a Facebookra. Tőled is minden ötletet, eszközt, tartalmat el fognak lopni. És ez így rendben van.
  4. Nyugodtan kirakhatod harmadszor is ugyanazt a tartalmat. Sőt, harmadszorra nagyobbat mehet, mint elsőre.
  5. Legyen csapatod, alkalmazottaid, moderátoraid, de maradj hiperszemélyes! A lényegi munka nem kiadható.
  6. Szükségtelen a kommentekre érdemben válaszolgatni, elég egy kacsintós szmájlit betolni reakció gyanánt, hogy tovább pörögjön a poszt.
  7. Mivel minden villámsebességgel elterjed, 3 havonta újítani kell. Vagy formátumban vagy eszközben vagy tartalmilag kell gurítani valami meglepőt.
  8. Az élőzés tévút. Főleg mióta „Zuckerberg lábon lőtte az algoritmust”. Boostolni, pénzt rakni a posztokra önsorsrontás.
  9. Kicsiben nem játszik. Egy-két megjelenést, posztot nem árul. Mert értelmetlen. Kasza oldalán a három hónapos kampány a megrendelhető, minimális alapcsomag. Neki a hirdetőknek nézőszámot, elérést kell garantálnia.
  10. Ismerni kel a követőtábor összetételét. Nála egy autómárka közel sem fog akkorát tarolni, mint egy karácsonyfa alakú muffin, mert pontosan tudja, hogy leginkább nők követik.

Stratégia

Kasza első körben magazinná alakította, majd a jövőben televíziós csatornává alakítja az oldalát, ahol jellemzően 2:1 arányban jelenik meg a saját szórakoztató tartalom és a marketing. Most minden videós irányba mozdul. A jövő a mozgóképé. Videó, videó, videó! Ezt jól mutatja, hogy a Kasza-Taxi videós széria egyes epizódjai milliós nézettséget produkálnak. Helló, kereskedelmi televíziózás!

Ezt most küldtétek. Sírva szakadok :DDDD

De az igazán súlyos kérdésekre nem kaptunk választ. Ugyanis prof. Kasza nemcsak az oldalát képes gondosan moderálni, hanem egy egyetemi előadást is. A beküldött kérdések között a legkeményebb, ami átment a szűrőn, hogy Kasza Tibor miért lájkolja a saját posztjait. Na, miért? Plusz egy lájkért.

Vagy, hogy miért kamuzza a megosztott mémek fölé: „Ezt most küldtétek.” Mert ettől bepörög a tábor, aktivizálódik, úgy érzi, ő is része a csapatnak, és a valóságban is elkezdi küldeni a tartalmakat, és nem Kasza Tibornak kell feltúrnia az internetet.

Az a kérdés viszont, hogy mi az álláspontja a leginkább buziradarként és közpénz-szivattyúként működő Habony-médiáról, aminek a szekerét napról napra lendületesen megtolja, nem került fel a vászonra vetített kérdésfalra.

Kaszán az előadás kezdetekor még látszott, hogy picit feszeng, tart tőle, hogy pofátlan egyetemisták céltáblájává válhat, de percek alatt lelazult, majd ahogy kell, átdobta magát a ló túloldalára, és az ügyesen adagolt közönségszekálást jó ritmusban szakította meg önfényezéssel. A hallgatóság pedig vigyorgott, mint a vadalma.

A közgázos Kasza-show visszatérő poénja volt a „kicsimnek, mankernek, manónak, páromnak”, tehát a közönség soraiban ülő barátnőjének alázása: „Manónak felépítettünk egy százezres Instagram-oldalt, szívesen, kicsim. ;)”

Az előadás legmegdöbbentőbb része az volt, mikor Mark Zuckerberg magyar szüleménye bevallotta, hogy az saját valóságos életénél a Facebook valósága ma már fajsúlyosabb számára: „Megmondom őszintén, már jobban szorongok attól, hogy ha majd eljön az idő, mondjuk be kell vallanom a Facebookon a tábornak, hogy szakítottam a barátnőmmel, mint maga a szakítás.”

Na, ennyi volt, zsiványok, nyomjunk egy szelfit! Majd mindenki tagelje be magát!

Az eseményt a Budapest Business Club szervezte.

További cikkeink
Uralkodj magadon!
Új kommentelési szabályok vannak 2016. január 21-től. Itt olvashatod el, hogy mik azok, és itt azt, hogy miért vezettük be őket.
;