A Médiatanács szerint a Pride-kampányfilm nem társadalmi célú hirdetés, hanem a homoszexualitás népszerűsítése

belföld
2023 július 13., 18:10

Szombaton lesz a Budapest Pride-felvonulás, amihez a szervezők minden évben kampányfilmet szoktak készíteni. Az idei félperces animációban két lány találkozik, együtt görkorcsolyáznak, gördeszkáznak, egy ponton összeér a homlokuk, végül a Pride-felvonuláson találják magukat.

Mint a Telex írja, a szervezők a kisfilmet elküldték az RTL-nek, hogy adják le társadalmi célú hirdetésként. A tévécsatorna a spotot elküldte elővéleményezésre a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóságnak, ahol azt állapították meg, hogy az nem minősül társadalmi célú reklámnak. Annak ellenére, hogy a kormány homofób pedofiltörvénye előtti években a Pride-filmekkel nem volt ilyen jellegű probléma.

link Forrás

A Médiahatóság szerint a videó a tartalma miatt abba a kategóriába esik, ami „alkalmas a kiskorúak fizikai, szellemi vagy erkölcsi fejlődésének kedvezőtlen befolyásolására”.

A klip ezért tizennyolc éven aluliaknak nem ajánlottnak minősül, és csak este tíz és hajnali öt óra között lehet lejátszani. Így az RTL nem is adja le, csak a Viacom csatornái (Comedy Central, Paramount Network, MTV) fogják játszani.