A Bank of Ireland technikai hibája miatt megrohamozták a bankautomatákat az emberek

gazdaság
2023 augusztus 16., 15:35

A Bank of Ireland (BIRG.I) kijavította a technikai problémákat, amik lehetővé tették egyes ügyfelek számára, hogy a számlájukon lévő összeget meghaladó pénzeket vegyenek fel vagy utaljanak át – közölte a bank reggel, miután a közösségi médiában megjelent bejegyzések miatt sorban álltak az emberek az ATM-eknél.

A bank online alkalmazásának hibája lehetővé tette az alacsony egyenlegű ügyfeleknek, hogy akár 1000 eurót is átutaljanak egy digitális banki alkalmazással összekapcsolt számlára, például Revoluton, aztán kivegyék a pénzt a bankautomatából.

Az ír rendőrség kedd este közölte, hogy szokatlan mértékű tevékenységről értesültek egyes ATM-eknél országszerte. Egyes ATM-eknél állítólag sor is alakult ki, miután az X-en felkapták a témát, de a Reuters riportere késő este nem látott sorban állást Dublin belvárosában.

photo_camera Illusztráció: PETER MUHLY/AFP

Írország vagyon szerint legnagyobb hitelezője a közleményében jelezte: „Tegnap technikai probléma érintette a Bank of Ireland több szolgáltatását. Csapatunk egyik napról a másikra helyreállította ezeket a szolgáltatásokat, és ma reggel minden szolgáltatás elérhető az ügyfelek számára. Tisztában vagyunk azzal, hogy a technikai probléma azt jelentette, hogy egyes ügyfelek a szokásos limitjük feletti összeget vehettek fel vagy utalhattak át. Ezeket az átutalásokat és kifizetéseket a mai napon ráterhelik az ügyfelek számláira.”

Michael McGrath ír pénzügyminiszter arra kérte a jegybankot, hogy készítsen teljes körű elszámolást a történtekről, és közölje, hogy szükség van-e további lépésekre az ilyen jellegű leállások kockázatának csökkentése érdekében az egész szektorban.

„Arra kérünk minden olyan ügyfelet, aki pénzügyi nehézségbe kerülhet a számlája túllépése miatt, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot. Őszintén elnézést kérünk a kiesés miatti fennakadásért” – közölte a bank, ami szerint az app és az online szolgáltatások lassúak lehetnek, amíg utolérik a fizetések feldolgozását. A bank szóvivője szerint a lebonyolított tranzakciók volumene nem volt jelentős arányban az átlagos napi forgalomhoz képest, és az ügyfeleknek nem számolnak fel kamatot a túlköltekezés után.

A Bank of Ireland részvényei a hírre nem változtak. A Revolut londoni szóvivője nem nyilatkozott azonnal. A cégnek az év elején több mint 2 millió ügyfele volt Írországban. (Reuters)