Hol is tartana ma a mozgóképgyártás, ha nem született volna meg az Aranypolgár, a Szédülés, A máltai sólyom vagy a Tizenkét dühös ember? Ebben a sorozatban a filmművészet legnagyszerűbb darabjai előtt tisztelgünk, minden este egyet-egyet bemutatva, amihez a kritikai elemzését is közöljük.
„Azt nevezzük jó filmnek, amelynek láttán nagyra becsülhetjük a filmművészetet.” (Robert Bresson)
Az És megint dühbe jövünk középpontjában a szerencse áll, de ahogy halad előre a cselekmény, egyre inkább kiderül, hogy nincsenek véletlenek, minden valószínűség szerint alakul, ráadásul mindig valamelyik szereplő terve szerint változik. Mindegy, hogy a fogadás tárgya lóverseny, roncsderbi, jai alai, rulett, póker, vagy hogy elvisznek-e egy stoppost akkor is, ha nem akarják, Charlie Firpo (Bud Spencer) és Johnny Firpo hadnagy (Terence Hill) folyton manipulálják az eredményeket.
Mint mindig, a történetvezetés most is lineáris, és a mesélés egyszerű. Nincsenek hosszú snittek, viszont egyedülálló módon, amikor Charlie kamionját el akarják lopni, a verekedés előtt és alatt néhányszor szubjektív beállítást használnak. Vidám, élénk színekkel érzékeltetik, hogy a helyszín a 70-es évek napsütéses Floridája.
A történet tehát a jelenben játszódik, a rendező, a Djangóval sikeressé váló Sergio Corbucci, testvérével és írótársával, Bruno Corbuccival mégis sokat átemelt a jól bejáratott spagetti westernek világából. Különösen akkor, amikor a pókerasztalnál a feszült pisztolypárbajokra emlékeztetően hallgatnak. Ez volt Corbucci első filmje velük, de a bravúrt pár évvel később a Szuperzsaruval és a Kincs, ami ninccsel is meg tudta ismételni, így segített eljuttatni Amerikába az olasz filmművészetnek a neorealizmus óta látott legnagyobb találmányát.
A zenére külön ki kell térni. Bár a filmen is érződik a diszkókorszak hatása, például a pókerbarlangban táncolók ruháján, különböző módon próbálják a főcímzenéjét változatossá tenni, például bárzongoristával és felvonuló zenekar feldolgozásával.
A mimika, a gesztikuláció sokkal fontosabb, mint bármelyik filmjükben, ennek hála pedig végig fennmarad a feszültség, a néző folyamatosan azt lesi, hogy Bud Spencer képes-e ennek megfelelni, gondoljunk csak arra, amikor a rég nem látott édesapjával ölelkezik, vagy amikor részegen beszél az üveghez.
A főszereplők kapcsolata egyik filmjükben sem ilyen hullámzó: Charlie többször eljut a gyilkos dühtől a testvéri szeretetig, és fordítva. Bud Spencer Charlie karakterében tőle szokatlanul vall a múltjáról, amikor elmeséli, hogy krupié volt a görögnél Havannában. Azt is megtudjuk, hogy édesapja hiánya miatt lett távolságtartó és magának való.
Az És megint dühbe jövünkre jellemző az abszurd humor, ami néha mágikus realizmusba hajlik (például: állatokkal beszélgetnek, a kártyát a fizika törvényeit meghazudtolóan vetik), az akciójelenetek mégis letisztultabbak, valószerűbbek a Különben dühbe jövünkben látottakhoz képest. Most is klasszikusoktól idéztek, a kocsmai verekedés alatt szóló ragtime például egy Chaplin előtti főhajtás.
De nemcsak a régi időkből merítenek. Talán ez a filmjük volt a legaktuálisabb a maga idejében, rengeteg popkulturális utalás van benne. Említik Carlos Monzón argentin bokszolót, John Travoltát, aki akkoriban vált világsztárrá a Szombat esti lázzal, de a kaszinókhoz kapcsolódó gengsztervilág tagjaira is utalnak, mint például Joe de Miróra és Bugsy Siegelre.
A lezárásban a látszólag végig vesztésre álló Charlie Firpo zseniális csavarral mutatja be, hogy ahogy a papája, a szerencse sem vak.